• Pysselgalningen

mäta energiförbrukning på hushållsvaror

Jag vet att det ska finnas en sån grej på Clas Olsson, men jag vill ha en som ger säkrare svar. Nån som vet vart en sån "dosa" går att köpa och vad dom heter?

• Svar på tråden mäta energiförbrukning på hushållsvaror
  • Micke

Säkrare? Vad menar du skulle vara för fel på de energimätare som tex clas ohlson säljer?

• Pysselgalningen

den påstås inte ge nått annat än en fingervisning på förbrukningen och jag vill veta säkert hur mycket allt drar. För vi har en förbrukning på 50% mer än tidigare lghter.

• Micke

En energimätare ifrån clas ohlson eller liknande duger gott för det du ska använda det till.

Har en sådan och skulle vilja påstå att den mäter ganska så bra.

• Linlugg

Hos vår elleverantör kunde man beställa tid så kom de ut och mätte elförbrukningen i hus/lägenhet. Vår förra lägenhet drog sjukt mycket ström och då kom de och konstaterade att spisen var deldragen (helt ny) och berättad ehur mycket saker och ting drog...kanonbra! kolla om din elleverantör har något liknande?

.¸¸.·´¯)Linlugg
  • Pysselgalningen

vad har du för elleverantör? hittar inget på vattenfalls sida

• Linlugg

Vi har Mälarenergi som leverantör. Jag tror konsument Västerås hade en liknande tjänst som man kunde anmäla sig till men väntetiden var riktigt lång. Det här var 3 år sedan så kanske har de tagit bort tjänsten? Hoppas inte det för det var suveränt att få hjälp.

.¸¸.·´¯)Linlugg
Svar på tråden mäta energiförbrukning på hushållsvaror