• Elin pyret

p-piller! hur vet man att man är gravid om man äter det + att man har mens?

Jag äter p-piller folimin 28, har gjort det ni i 5 månader! har mens som vanligt. Men känner mig ändå konstig, har hört hur många som hälst som vart gravid med p-piller + mens! någon mer som har vart det och som vill dela med eran uplevelse om deta!
    Vill inte ha barn nu, går på gymnasiet och har fåt en jätte stort "uppdrag" som kan avgöra hur det blir för mig efter gymnasiet.!! vore jätte snällt om man kan få lite stöd och svar på minna funderingar!!

• Svar på tråden p-piller! hur vet man att man är gravid om man äter det + att man har mens?
  • sheeba

Hm lättast är väl att ta ett test om du tror du är gravid nu annars får du vänta och se hur nästa mens kommer. Är den som den brukar vara?

• lillasjöbrallan

Tro det eller ej men ett graviditetstest kan ge dig ett svar?

• Hannah76

Enda sätet att få veta är att ta ett test. Tar man p-pillret som man ska och inte kräks eller har diarée så är det hyfsat säkert. Missar man ett piller eller kräks/diarée så ska man ha kompleterande skydd i 1 vecka.

• Dora

Låter lite skumt att du hört hur många som helst som blivit gravid med p-piller + haft mens. Jag tror det är väldigt ovanligt. Däremot är det nog lätt hänt att man blir gravid men då brukar man ju märka det när man inte får mens.
    Är du osäker så gör ett test så slipper du fundera.

Så länge min chef låtsas att jag har hög lön låtsas jag att jag har mycket att göra.
  • Elin pyret

Ja den är som den ska vara! det enda är att den kommer alltid 3 dagar sent än vad den ska.. men annar så är den som det ska vara!! har hörta att man kan ha mens ändå fast man är gravid.
    kan vara så att man oroar sig i onödan..
    känner att jag inte kan lita riktigt på p-pillerna!!!

sheeba skrev 2008-01-03 12:34:48 följande:
    Hm lättast är väl att ta ett test om du tror du är gravid nu annars får du vänta och se hur nästa mens kommer. Är den som den brukar vara?
  • Älsko

låter absolut inte som du är gravid..! Men p-piller kan göra så att man får vissa gravsymtom fast man inte är gravid.. Jätte vanligt när man börjat med p-piller ca det första året..! Men kräks du eller har diarre ska du kontakta MVC direkt eller där du fick ditt recept skrivet..! Du är nog inte gravid utan det är bara vanligt att känna som du.. Konstigt bara att hon som gav dig p.piller inte sa något om det.. Var med min lillasyster och skulle fixa åt henne så berättade dom att man kan känna sig som när man är gravid de första månaderna. Och det borde stå i en bok du säkert fick med om information om det du äter..! Skulle du vara gravid skulle du nog inte ha mens.. Men ta som sagt gravtest som alla andra här säger..

• Dora

Om du inte kan lita på dina p-piller kanske du borde välja ett annat preventivmedel. Prata med din rådgivare/barnmorska.

Så länge min chef låtsas att jag har hög lön låtsas jag att jag har mycket att göra.
  • hannelelle

men om den alltid är tre dagar sen så kanske den bara har bytt takt lite, din cykel kanske har ändrats, det hände mig när jag åt p-piller!

p-piller är ju ändå typ 99 % säkert! det är högst ovanligt att man blir gravid om man sköter sina piller som man ska.

men ta ett test, det enda sättet att få veta!
    lycka till!

• Elin pyret

a jo det är nog så att man bara känner så!!
    men jag ska till barnmoskan nu nästa veckan för att sätta in en p-stav så får väl kolla mig då innan jag sätetr in den!
    Tycker att dom är lite slarviga barnmoskorna, hade med mig min kompis då jag skaffade p.piller så fick hon också.
    sen för 2 veckorsen fick hon reda på att hon var gravid, hon var i v17+3 då så det fick gå fort att göra en abort!!
    tycker att dom ska ha en rutin att göra ett gravtest innan man får p-piller och när man kommer på återbesök!!

Älsko skrev 2008-01-03 12:46:01 följande:
    låter absolut inte som du är gravid..! Men p-piller kan göra så att man får vissa gravsymtom fast man inte är gravid.. Jätte vanligt när man börjat med p-piller ca det första året..! Men kräks du eller har diarre ska du kontakta MVC direkt eller där du fick ditt recept skrivet..! Du är nog inte gravid utan det är bara vanligt att känna som du.. Konstigt bara att hon som gav dig p.piller inte sa något om det.. Var med min lillasyster och skulle fixa åt henne så berättade dom att man kan känna sig som när man är gravid de första månaderna. Och det borde stå i en bok du säkert fick med om information om det du äter..! Skulle du vara gravid skulle du nog inte ha mens.. Men ta som sagt gravtest som alla andra här säger..
  • Elin pyret

Ska sätta in en p-stav nästa vecka!!! har haft det tidigar sen när jag tog ut den så ville jag ha en ny men barnmoskan sa att jag skule testa p-piller!!

Dora skrev 2008-01-03 12:48:03 följande:
    Om du inte kan lita på dina p-piller kanske du borde välja ett annat preventivmedel. Prata med din rådgivare/barnmorska.
Svar på tråden p-piller! hur vet man att man är gravid om man äter det + att man har mens?