funkar olika från person till person, vissa har mer blödningar än andra, vissa gör det ont att sätta in den för, jag käne inget sved lite när jag fick bedövning, men fick begära dubbla doser... funkar i 3 år OM man inte varierar mkt i vikt, dom rekomendera mig att ta ut min efter 2½ då den hade tappat nästan all funktion, har man mkt blöddningar kan man äta minipiller för att hjälpa staven lite..
OCH till mig sa BM att jag skulle ha skyddat 6 i iaf en vecka för att vara på den säkra sidan, hon sa att det kan ta en stund innan den hamnat där den ska, för den kan flytta lite på sig innan den lägger sig till rätta om blir inbunden i en massa vävnader, och då tar det en stund innan den kan ge maximal effekt, så ett tips e chansa inte!!!
det kan kännas lite mer att ta ut den, då dom lägger ett snitt å staven kan ha fastnat för mig tog det BM över en halvtimme att få ut den, å hon tryckte å klämde å drog så huden va alldelse röd och svullen... men som sagt det e vid utagningen om då får man bedöving med, så det kommer att gå kanon för dig = ) Lycka till