Vad ska en 9-åring väga ????
Jag måste bara fråga hur mycket era nie åringar väger ???????
Min dotter är ca 134 cm lång och väger 25 kg.
Jag blir knäpp, jag har kämpat i flera år men hon vill inte gå upp i vikt
Jag måste bara fråga hur mycket era nie åringar väger ???????
Min dotter är ca 134 cm lång och väger 25 kg.
Jag blir knäpp, jag har kämpat i flera år men hon vill inte gå upp i vikt
Min 10-åriga tjej väger 31-32 kg och är 143 cm lång. Slank kan man väl säga.
Jag räknade ut bmi:t på henne och hon har 13.9 , Så hon ligger kraftigt under.=(
BMI-gränser
UNDERVIKT
BMI under 18,5
NORMALVIKT
BMI18,5 ? 24,9
ÖVERVIKT
BMI 25 ? 29,9
FETMA
BMI 30.0 och uppåt
Min dotter väger 19,5 och är 124cm hon står still sedan tre år. Jag var likadan när jag var liten
Min son är 11, snart 12 och väger 29kg och är ca 145cm.. Fast å andra sidan är varken jag eller hans pappa särskilt stora *läs innan graviditeterna*
Jag hade samma bekymmer innan jag blev gravid då jag vägde 38kg till mina 158cm...
Jag tror inte att det där med BMI stämmer när det gäller barn. Min bonusdotter är smal, närmare 140 cm lång och väger 25-30 kg. Men hon är bara byggd så.
Jag tror inte att det är något att bekymra sig över om hon äter normalt osv. Det kommer med åren.
min son är 8 1/2 ÅR .Väger 25kg och är 134cm. Han har alltid varit smal å ganska kort. Men under det senaste året så växte han ifatt sina kompisar på längden,växt 10 cm sen i våras(aldrig växt så fort innan),men däremot bara gått upp högst 3 kg. Men han är väldigt aktiv av sej. Spelar hockey 2 ggr i veckan å rör är alltid ute å rör sej.
Min dotter blir 9 år i maj och är 137 cm och väger 26 kg. Men hon är byggd så
Min tjej blir nio i höst. Är nu 135 cm och väger 21 kg. Jättesvårt med kläder. Allt hänger och "ser ut som tält". Behöver stl 134/140 i längd, medan midjan är bättre i stl 116/122.... Hon är näst längst i sin klass, men hon är den som väger minst. Hennes bästis som är i stort sett lika lång, väger 15 kg mer (utan att för den delen vara tjock). Och en kompis fyraåriga son väger mer än vad hon gör.
Visst, det är inte bra att vara för tjock - men det är inte heller alltid lätt att vara för smal. Min dotter får ofta höra hur smal hon är.
min dotter väger 40 kilo och är 10 år är det ovanligt?