• mysaw

Är i mitten på vecka 16 o känner mig inte särskilt gravid. Ngn annan?

Är i v 15+3 och känner mig inte särskilt gravid, förutom ömma bröst... Det är i och för sig skönt, men man undrar ju. Jag var på ett ultraljud den 17 december och då såg allt bra ut.

Hur mår ni som gått lika långt?

• Svar på tråden Är i mitten på vecka 16 o känner mig inte särskilt gravid. Ngn annan?
  • JooCee

Det är supervanligt i den veckan du är i, magen har inte börjat synas och alla symtom som illamående osv har gått över.. Tro mig, snart börjar magen växa och ryggen värka. Då kommer du känna dig gravid..

• Miu

jag kände mig inte gravid förrän efter vecka 35. Så det kan nog dröja

Är ju väldigt olika, vissa känner sig supergravida och andra inte

• Monkin

jag känner precis likadant, har inte kännt pyret röra sig något där inne heller på jättelänge...är skitnojjig nu och drömmer hemska mardrömmar om att bebis inte lever längre. kan inte vänta till ul den 21. vill se bebis NU!!!

• Mickis74

Jag kände mig inte heller gravid i den veckan....o inte syntes det nåt heller då. Nu, ett par veckor senare går jag med mage i vädret...men känner inte speciellt mycket mer än att det börjar bli tufft att böja sig upp och ner på jobbet ibland *fnissar*

• Mi Vida

Jag är i mitten på v. 16 och känner likadant..jag spyr inte på mornarna längre , inte direkt ömma bröst , är mkt piggare och den lilla mage jag hade känns som den är borta! Men jag var oxå på ul i december å då såg allt bra ut..Men man vill ju känna nåt! Längtar till det blir lite rörelse därinne : )
    Det är väl nu man ska börja "njuta av graviditeten"

• FruP

harprecis gått in i v 16 och känner mig inte heller ett dugg gravid. Som tur är har jag fått lite mage i alla fall så jag börjar se gravid ut. Har inte fått UL-tid ännu men kallelserna brukar tydligen komma väldigt sent (ca 1 v innan) och UL brukar inte vara förrän v 18-20. Känner inga rörelser heller, hade säkert inte märkt dem heller :)

Men jag försöker njuta av att jag mår bra och hoppas att det får förbli så...(men bara för det åker man väl på hemsk foglossning eller annat om ett par veckor)

• Geléhallon89

jag är i vecka 15. 16på sön.  Jag känner mig tjock som en köttbulle. Magen växer som bara den. heh

• vinter07

Jag är i v 16 och väntar mitt tredje, jag känner absolut ingenting, ingen mage, ingen viktuppgång. Med min senaste hade jag riktig bula i v12 och kände första rörelserna i v13. Jag undrar om jag drömt allt??

Jag har inte varit på Ul, ska dit den 24, men jag ska se om man kan gå någonstans privat och kolla, någon som vet något bra i Stockholmssområdet? Känner bara att jag borde ju veta hur det ska va vid det här laget. Känns superkonstigt, mår kanon.

Men det kanske är olika???

• Ciniz

Men vad skönt att läsa denna tråd. Känner precis likadant som er, e i vecka 15+4 å magen är oförändrad sedan en månad, jag mår som vanligt och inget känns. Har faktiskt funderat på att försöka ändra UL-datumt från den 21 till lite tidigare. Men det ska jag inte göra nu för nu känns det lugnt igen. Tack mysaw för att du startat denna tråd.

• Djungelvrålen

Det är ju spökveckorna det brukar vara så fram till rutin ul fick jag höra när jag var runt vecka 16 och inte kände mig gravid och heller inte kände rörelser trots att jag gjort det innan ni kan vara fullständigt lugna! =)

• ladyS

Jag hade inga grav-symtom alls under någon av mina två graviditeter. Hade inga ömma bröst, illamående, inga förvärkar, foglossning, ont i ryggen mm. Det ända jag drabbades av var att jag tappade mycket hår när jag var gravid med min son och samtidigt ammade min dotter. (Blev gravid när hon var två månader gammal.) Var nästan kal uppe närmast pannan ca 2 cm bak mot huvudet. Det var inte roligt. Som tur var fick jag tillbaka håret.

• ladyS

Givetvis syntes det på magen att jag var gravid och brösten växte två storlekar men i övrigt har jag aldrig haft ont eller så.

• madame rouge

Gud så skönt att läsa att det är fler som känner som jag.Är i v.16 och känner ingenting.Försöker att känna efter om jag inte känner någon liten förhårdning av magen men nej bara mjuk,känns absolut inte som om jag har en bebis därinne,tror att jag håller på att bli knäpp ibland.Vill egentligen bara åka in till KK och be om ett ul fast det känns ju oxå knäppt.Skulle behövt gå en g/v. för att må bra och känna mig trygg i att bebisen finnd där.Hjälper dock att höra att det finns andra som känner likadant . mysaw skrev 2008-01-03 18:05:15 följande:

Är i v 15+3 och känner mig inte särskilt gravid, förutom ömma bröst... Det är i och för sig skönt, men man undrar ju. Jag var på ett ultraljud den 17 december och då såg allt bra ut. Hur mår ni som gått lika långt?
  • Amelia78

Ja det var verkligen toppen att få höra hur det är för er alla. Jag är i v 16 och känner inte heller mycket. Nu har ju kroppen vant sig vid att vara gravid så det lilla morgonillamåendet jag hade är borta, liksom den stora tröttheten. Det som sitter i nu är mest den stora och ständiga hungern som gör att man måste tänka superlogistiskt så det blir mat var tredje timme åtminstone:). Är även täppt i näsan och har lite problem med näsblod. Men magen är inget att skryta med, bara en liten bula, ungefär som man i vanliga fall ser ut på kvällarna:). Allt känns nog mer verkligt efter UL, två veckor kvar att vänta.

Svar på tråden Är i mitten på vecka 16 o känner mig inte särskilt gravid. Ngn annan?