• Anonym

Minskad aptit, illamående, trötthet och konstiga blödningar, varför?

Som rubriken säger, dessa symtpom och jag har verkligen ingen aning varför.

Lite andra konstiga grejer som har hänt är att min mens kom 2 veckor försent och att jag testade ett svagt + eller ett spökplus, därefter bytte jag p-piller och nu är det igång igen och blöder, började idag och fick lite mensvärk.

Vad är det som händer med mig? Nån som har någon aning? Totalförvirrad verkligen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 20:36:08:
    Jag testade med apotekets egna, och det vart minus, men jag är fortfarande ständigt trött, då beror det på något annat, har heller inget somhelst grepp om var jag ligger i cykeln, men jag antar att det borde vara låångt över förväntad mens, så jag kan antagligen lita på resultatet, får se om mensen kommer nästa månad!

• Svar på tråden Minskad aptit, illamående, trötthet och konstiga blödningar, varför?
  • beadis

var det verkligen mensblod, man kan ju blöda när man är gravid oxå.....

• Anonym

snart3barnsmamma skrev 2008-01-03 18:55:03 följande:

var det verkligen mensblod, man kan ju blöda när man är gravid oxå.....
    jag har funderat på om det kan ha berott på graviditet, då jag också har börjat tycka att cigg smakar skit (något som bara har hänt den enda gången jag har varit gravid) men uteslutit det eftersom jag blöder.. men det är väl vääldigt ovanligt att man blöder medan man är gravid?
  • beadis

det är inte alls ovanligt att man blöder när man är gravid..
    Men man ska nog inte blöda som vid mens med lite blod kan det komma.

Var det mkt blod som kom? Har du riklig mens?

• lollipop25

Men om du nu testade + varför tror du inte du är gravid då? men skrev dom ut nya p-piller till dig om du hade + på stickan, det kan väl göra att barn kan bli missbildade?  men du ta ett test till imorgon för blödningar är väldigt vanligt hos gravida och då även mensliknande.

Lycka till

• Anonym

lollipop25 skrev 2008-01-03 22:48:23 följande:

Men om du nu testade + varför tror du inte du är gravid då? men skrev dom ut nya p-piller till dig om du hade + på stickan, det kan väl göra att barn kan bli missbildade?  men du ta ett test till imorgon för blödningar är väldigt vanligt hos gravida och då även mensliknande.Lycka till
    Därför att det var ett svagt + och sedan fick jag en blödning och då antog jag att det var ett tidigt missfall och nu blöder jag ju lite igen, men jag kanske borde ta ett till test, p-pillrena hade jag i en årsbox hemma sen tidigare :)
  • Anonym

Även ett svagt plus är ett plus. Man kan ha "mensvärk" och få blödningar. Tycker du ska testa dig igen

• beadis

de flesta får nog ett svagt + om man testar för tidigt...

• lollipop25

om du är gravid vet du vilken vecka du är i då ca? du kan ju ringa bm och be om ett VUL för även om du tar fler tester nu och du fått ett mf så kan hcg halten vara hög och visa +

Lycka till

• Anonym

snart3barnsmamma skrev 2008-01-03 22:57:20 följande:

de flesta får nog ett svagt + om man testar för tidigt...
    alltså, enligt mina beräkningar så testade jag på bim+..hm 9 tror jag, men jag tror att ägglossningen kom senare än jag trott eller att jag räknade fel, för så sent får man ett starkt om man är gravid
  • Anonym

Vissa kan vara "låghormonare" och få svaga plus långt efter bim

• Anonym

man kan väl bli illamående pga p-piller väl? men det kanske är allra bäst att ta ett test imorrn iallafall

• beadis

testa med morgonurinen innan du druckit ngt... eller vänta nån dag till och testa sen

prova cb digitala test, om du inte redan har gjort det, där får man ju ett GRAVID med text, det går ju inte misstolka..

• lollipop25

ja ett digitalt test är nog bra, men har det kommit klumpar i blodet?

du kan ju prova att ringa bm för en tid och göra vul där men dom kanske inte kan se hjärtljud så tidigt om du nu är gravid.

• Anonym

lollipop25 skrev 2008-01-03 23:11:49 följande:

ja ett digitalt test är nog bra, men har det kommit klumpar i blodet?du kan ju prova att ringa bm för en tid och göra vul där men dom kanske inte kan se hjärtljud så tidigt om du nu är gravid.
    inga klumpar alls, jo kanske det :) men det känns onödigt att besvära dom innan man tagit ett till test
  • lollipop25

ok men ta ett test till och om det är +så ring och prata med dom

Snälla håll oss uppdaterade

Lycka till

Kram

• Anonym

Jag ska köpa ett idag, jag tror verkligen inte det är nåt, men vill ha det avklarat så man slipper oroa sig

• lollipop25

Jo det gör du rätt i så slipper du gå och fundera på det

Önskar dig en skön kväll

• lollipop25

Hej hur har det gått?

Kram på dig

Svar på tråden Minskad aptit, illamående, trötthet och konstiga blödningar, varför?