• MärtaK

Haklapp/dregelnäsduk?

Har någon tips på bra haklapp/dregelnäsduk? Min son dreglar som bara 17 och jag hittar ingen bra site med typ "snusnäsdukar". Tacksam för tips. M.

• Svar på tråden Haklapp/dregelnäsduk?
  • jmmm

jag köpte i en btik som säljer mexx, esprit, name it kläder o alla de märkena har små "scarfar" kanon att ha som halsduk sen långt upp i åldern.-)

• Dixie

Ja, name it har fina! Jag har köpt den i Exit-butiken.

• Maxit

Min väninna syr sånna
    Personliga och något större än de som finns på tex. EXIT.

• madeleine78

men är dom bara i tyg??

min lillpelle dreglar nå kopiöst.. de är som en jädra kran...

Vill grna ha sånasom är typ plastade intui... elle rpå baksidan.. annars tar de typ 5 min så är e dygnsurt igenom...

• Mollymajs

Vi har en 1½ åring dom dregglat sen 1 år tillbaka och ser inte ut som hon har tänkt o sluta. Jag kan säga att de från pippilotta funkar kanon visserligen får man byta de då då men de går inte igenom då det är fleece på baksidan eller i mittenlika så name its. Vi fynade tre pack på netto i höstas. Fanns vita, aprikosa o blå de är oxå kanon. Gillar inte alls de med plast på baksidan då det lätt kan hamna dreggel mot plastn o då blir det bara kladdigt. Jag trode inte de utan plast skulle hålla i böjan men det gör de.

• Skogshallon

Jag har köpt dreggellapparna från Pippilotta. Dottern dregglar också en del till och från och de har fungerat jättebra! Så de skulle jag rekommendera.

Amicus certus in re incerta cernitur
  • Skogshallon
    madeleine78 skrev 2008-01-04 00:06:33 följande:
    men är dom bara i tyg?? min lillpelle dreglar nå kopiöst.. de är som en jädra kran... Vill grna ha sånasom är typ plastade intui... elle rpå baksidan.. annars tar de typ 5 min så är e dygnsurt igenom...
    De som vi har är tyg på framsidan och fleece på baksidan, som jag skrev här ovan så har de fungerat jättebra för oss!
  • madeleine78
    Skogshallon skrev 2008-01-04 10:59:45 följande:
    Jag har köpt dreggellapparna från Pippilotta. Dottern dregglar också en del till och från och de har fungerat jättebra! Så de skulle jag rekommendera.
    En del.. här är de som en kran... och jag har med flecce på baksidan men de blir dygnsurt ändå kan jag medd.
    men jag har inte så många..så jag behöver ett gäng.. dreggel är de ävrsta jag vet!! bläääässcchhh....
  • Skogshallon
    madeleine78 skrev 2008-01-04 11:09:40 följande:
    En del.. här är de som en kran... och jag har med flecce på baksidan men de blir dygnsurt ändå kan jag medd. men jag har inte så många..så jag behöver ett gäng.. dreggel är de ävrsta jag vet!! bläääässcchhh....
    Jaså? Okej, för här fungerar de iallafall bra. Hon har haft "dreggelperioder", det var det jag menade med till och från.
    Kan inte vanliga haklappar med plastad baksida fungera då? Kanske inte så kul om man är borta men hemma borde det fungera?
  • Maxit
    madeleine78 skrev 2008-01-04 00:06:33 följande:
    men är dom bara i tyg??
    min lillpelle dreglar nå kopiöst.. de är som en jädra kran...

Vill grna ha sånasom är typ plastade intui... elle rpå baksidan.. annars tar de typ 5 min så är e dygnsurt igenom...
    De är med fleecebaksida.
    Men jag kan tänka mig att hon även kan göra "specialare" - bara man vet vad man vill ha
  • mamman i skogen
    madeleine78 skrev 2008-01-04 11:09:40 följande:
    En del.. här är de som en kran... och jag har med flecce på baksidan men de blir dygnsurt ändå kan jag medd. men jag har inte så många..så jag behöver ett gäng.. dreggel är de ävrsta jag vet!! bläääässcchhh....
    Sonen dreglar massor pga sin medecin och dalig munmotorik. Vi har provat det mesta och nu sytt egna med plastad frotte och extra fodring de bli personliga och gar latt att matcha med kladerna. Koper restbitar eller anvand stora snusisar.
    varje ar far 200 barn i sverige en cp skada
  • Care69

Pippilotta´s bandana fungerar jättebra. Har en liten kille som dreglar kopiöst och de håller honom torr.

• Vela

Köpte på H&M, tror det var 3 stycken för 30 kr...

• Petra S H

Min dotter dreglar ganska mycket, specilllet nu när hon håller på att få tänder. Jag har testat flera olika:

Dregelbandanas från www.pippilotta.se: bra uppsugningsförmåga, blir sällan fuktig och har ganska bra passform.Finns i en uppjö av färger och mönster. Det negativa är rent estetmässigt:
    lite för spetsiga i modellen och vänder sig något uppåt.

Märket "Pippi" har en kopia av pippilottas dregelbandana. Likar pippilottes även i funktionen. Har dock en snyggare modell. Finns (troligtvis)endast i enfärgat.

Name its bandana: en kopia av pippilottas igen. Den enda skillnaden är i modellen.Den här är större i modellen.

Alla dessa tre modellerna är "veckiga" i halsen, vilket gör att det läcker in minimalt med dregel innanför haklappen.

Min personliga favorit är den från Pippi!

• jezzzzzika

Vart köper man den från Pippi?? Glad

Petra S H skrev 2008-01-04 20:54:23 följande:
    Min dotter dreglar ganska mycket, specilllet nu när hon håller på att få tänder. Jag har testat flera olika: Dregelbandanas från www.pippilotta.se: bra uppsugningsförmåga, blir sällan fuktig och har ganska bra passform.Finns i en uppjö av färger och mönster. Det negativa är rent estetmässigt: lite för spetsiga i modellen och vänder sig något uppåt.Märket "Pippi" har en kopia av pippilottas dregelbandana. Likar pippilottes även i funktionen. Har dock en snyggare modell. Finns (troligtvis)endast i enfärgat.Name its bandana: en kopia av pippilottas igen. Den enda skillnaden är i modellen.Den här är större i modellen. Alla dessa tre modellerna är "veckiga" i halsen, vilket gör att det läcker in minimalt med dregel innanför haklappen.Min personliga favorit är den från Pippi!
    *Timmy & Alwin, utan Er är Jag inget, Tillsammans är Vi oslagbara*
  • Smock

Jag syr själv, om man är lite pysslig så är det inte alls svårt

Jag använder tunn plastad frotté i mitten så den är helt dregelsäker.

Svar på tråden Haklapp/dregelnäsduk?