Haklapp/dregelnäsduk?
Har någon tips på bra haklapp/dregelnäsduk? Min son dreglar som bara 17 och jag hittar ingen bra site med typ "snusnäsdukar". Tacksam för tips. M.
Har någon tips på bra haklapp/dregelnäsduk? Min son dreglar som bara 17 och jag hittar ingen bra site med typ "snusnäsdukar". Tacksam för tips. M.
Jag köpte på H&M.
www.pippilotta.se har massa snygga. kolla under "bandana"!!
jag köpte i en btik som säljer mexx, esprit, name it kläder o alla de märkena har små "scarfar" kanon att ha som halsduk sen långt upp i åldern.-)
Ja, name it har fina! Jag har köpt den i Exit-butiken.
Min väninna syr sånna
Personliga och något större än de som finns på tex. EXIT.
men är dom bara i tyg??
min lillpelle dreglar nå kopiöst.. de är som en jädra kran...
Vill grna ha sånasom är typ plastade intui... elle rpå baksidan.. annars tar de typ 5 min så är e dygnsurt igenom...
Vi har en 1½ åring dom dregglat sen 1 år tillbaka och ser inte ut som hon har tänkt o sluta. Jag kan säga att de från pippilotta funkar kanon visserligen får man byta de då då men de går inte igenom då det är fleece på baksidan eller i mittenlika så name its. Vi fynade tre pack på netto i höstas. Fanns vita, aprikosa o blå de är oxå kanon. Gillar inte alls de med plast på baksidan då det lätt kan hamna dreggel mot plastn o då blir det bara kladdigt. Jag trode inte de utan plast skulle hålla i böjan men det gör de.
Jag har köpt dreggellapparna från Pippilotta. Dottern dregglar också en del till och från och de har fungerat jättebra! Så de skulle jag rekommendera.
Pippilotta´s bandana fungerar jättebra. Har en liten kille som dreglar kopiöst och de håller honom torr.
Köpte på H&M, tror det var 3 stycken för 30 kr...
Min dotter dreglar ganska mycket, specilllet nu när hon håller på att få tänder. Jag har testat flera olika:
Dregelbandanas från www.pippilotta.se: bra uppsugningsförmåga, blir sällan fuktig och har ganska bra passform.Finns i en uppjö av färger och mönster. Det negativa är rent estetmässigt:
lite för spetsiga i modellen och vänder sig något uppåt.
Märket "Pippi" har en kopia av pippilottas dregelbandana. Likar pippilottes även i funktionen. Har dock en snyggare modell. Finns (troligtvis)endast i enfärgat.
Name its bandana: en kopia av pippilottas igen. Den enda skillnaden är i modellen.Den här är större i modellen.
Alla dessa tre modellerna är "veckiga" i halsen, vilket gör att det läcker in minimalt med dregel innanför haklappen.
Min personliga favorit är den från Pippi!
Vart köper man den från Pippi??
Jag syr själv, om man är lite pysslig så är det inte alls svårt
Jag använder tunn plastad frotté i mitten så den är helt dregelsäker.