någon som vill skriva C-uppsats med mig?
Jag gjorde aldrig C-uppsatsen då jag läste till sjuksköterska men planerar att göra den nu i vår.
Någon som skulle vilja skriva den med mig, så att man får det ur världen sen?
Jag gjorde aldrig C-uppsatsen då jag läste till sjuksköterska men planerar att göra den nu i vår.
Någon som skulle vilja skriva den med mig, så att man får det ur världen sen?
Jag har inte heller gjort min C-uppsats under sjuksköterskeutbildningen, men jag är inte klar ssk. Har kvar C-uppsatsen, akutsjukvårdspraktiken, ett par inlämningsuppgifter och hela sista terminen. Tog studieuppehåll då den jag skulle skriva C-uppsats med hoppade av i sista sekund. Nu är jag dock mammaledig och ska vara det fram till våren -09. Har funderat över det där med C-uppsatsen. Det kommer att bli svårt att hoppa in i en utbildning mitt i och försöka hitta någon att skriva uppsatsen med. Jag pluggade på KI, var läste du?
Tydligen så kan man göra C-uppsatsen som enstaka kurs tror jag. Men de som skrivit den säger att det är väldigt jobbig, därför hade det varit skönt o varit två om det. Ha någon att diskutera med osv.
Jag tänkte skriva i växjö. Men är flexibel. Bara man får det gjort.
Ni som skrivit den; är den verkligen så jobbig som det sägs?
Jag har precis skrivit min C-uppsats, inte inom omvårdnadad utan i engelska. Jag skrev den samtidigt som jag var mammaledig så jag läste den som enstaka kurs.
Om det är jobbigt eller inte beror nog mycket på hur kul man tycker att forskning är. För mig var uppsatsskrivandet både utvecklande och intressant men inte särskilt jobbigt faktiskt.
Nyckeln till en bra uppsats är att skriva om något man verkligen är intresserad av för då VILL man läsa in sig på forskning, man VILL ta reda på mer och beöver inte motivera sig för att läsa om något som man egentligen inte bryr sig om.
Det andra är att man ska begränsa sitt ämne och hålla sig fokuserad på det oavsett hur många andra spännande infallsvinklar man kan hitta på det.
Så: Fokus, begränsning och ett ämne som är intressant!
Lycka till med uppsatsen!
Jag har skrivit min C-uppsats i i omvårdnad. Såååå jobbig var den inte, men visst det var många artiklar som skulle in. Så glad att jag gjorde det fastän det inte var obligatoriskt under vuben.
Jag ska läsa termin2 i ki till sjuksköterskeprogrammet någon som kan ge mig tips hur jag kan skriva kamrat återkoppling. Tack i förhand.