• älsklingsdockan

Vilken är den bästa bilbarnstolen?

Jag tänker säkerhetsmässigt. Vi ska snart byta till steg 2 så att säga och undrar vilken bilstol som är bäst i test, mest prisvärd, bekvämast för barnet etc.
    Alla åsikter är välkomna!
    Vi vill helst ha en som är både för bakåt och sedan framåt åkande som även funkar i framsätet. men en som är enbart för bakåt åkande går med. Absolut ingen framåtvänd!!!

• Svar på tråden Vilken är den bästa bilbarnstolen?
  • C C mamma

Det var just dom två vi funderade på, så när vi var i butiken så frågade jag vad skillnaden var. Hans svar blev att det inte var någon skllnad säkerhetsmässigt utan en smaksak och lite beroende på vad man har för bil. Just XTP sa han han dom flesta faktist var missnöjda med. Barnen trivdes inte med det. Så han tyckte att en vanlig Duoflex var att rekommendera. I våran bil passade freewayen bäst så vi köpte den. Nu några månader senare är vi jättenöjda.

• Knubben

När vi var på information som Trafiksäkerhetsverket höll så sa den kvinnan att alla godkända stolar på marknader är lika säkra. Sedan är det ju hur man väljer att placera den i bilen som påverkar.

• delifi2

vi valde Britax Asis det var x-trapris just då så vi betalade 1788:- + att vi fick 1 års fri försäkring för Elliot av Trygg Hansa

• delifi2

våran försäljare sa oxå att Xtp var många missnöjda med, för att barnet satt så löåst med sitt huvud, dom kunde inte titta ut som dom ville

• älsklingsdockan

vi har tänkt ha henne i framsätet (har kopplat ur airbagen hos VAG, min bror gjorde det). kanske ska nämna att vi har en vw passat variant (kombi allstså).

• marie226

Vi har köpt Besafe Izi - kanonnöjda! Hanna sitter bra, ser ut, kan ställa stolsryggen när hon sitter i den, är säker osv. Finns ett test i Föräldrar & Barn, numret som kommer ut den 26 april.

• Jo79

Vi köpte en Britax...den senare modellen efter Freeway, just nu har jag hjärnsläpp och kommer inte på vad den heter. Men vi är jättenöjda och Ellen stortrivs i stolen. Hon är 8 månader nu och kommer att kunna ha den länge länge. Vad fasiken heter den?!

• norgesessan

vad är fixway for en stol? vi har en freeway, är jättenöjd med den....skal köpa en ny stol nesta år, då lutar det mot en britax two way+, men har inte tittat klart, + at innan den tiden kommer har det kanske kommit ut några nya stolar....

• Bulldog76

tidningen foraldrar och barn har testat i senaste numret, har inte läst det. ÄvenVi bilägares nästa nummer kommer att publiciera testet.

• Grynja

BeSafe IziKid fick bäst i test av föräldrar & barn i senaste nummret. Graco Cosmic XTP och en Britax kom på delad "2:a plats"

• Bulldog76

Ok Vi köpte en Graco XTP idag, kostade ca1700 på erbjudande istället för typ 2800.

• Baronessan

Vi har en Akta Graco Cosmic XTP och är MYCKET nöjda med den! Dottern sitter otroligt bra i den, den har stöd för huvudet (så hon sover bekvämt i den) och höj- och sänkbar sits.

• mina barn

har en akta duoflex xtp och är jättenöjd med den. sonen trivs hur bra som helst. i sommar ska vi till finland, en bilresa som kommer ta 18 ( ! ) timmar, då är det tur att han älskar sin stol.

• linus

Vi köpte Akta Duoflex igår Det var rea 2145:-...

Elias stormtrivs redan fast den inte ens satt i bilen när vi provade..kika i mitt galleri får ni se en nöjd liten kille Nackkuddarna ska dock ner ett hack.

• FiaLisa75

Vi har en Britax Eclipse Plus till Eric, nu 15 månader. Har haft den ett bra tag.
    Jag är supernöjd med den!
    Tittar man på utformningen av stolen så är den väldigt skålad med stora "öron" vid barnets huvud - sidokrockskydd. Jämför sedan utseendet på den stolen med den en stol som rallyåkare har, väldigt skålad och stora "öron". Eftersom min sambon åker rally så var det just det argumentet som fällde avgörandet på vilken stol vi skulle köpa, och vi ångrar det inte en sekund.
    Ett annat plus är att det är så lätt att justera till liggläge när barnet somnat.
    Vi har stolen fram i en VW Sharan, 7 sitsig minibuss, även vi har kopplat ur airbagen på en VAG-verkstad.

Svar på tråden Vilken är den bästa bilbarnstolen?