Fler barn som har en fruktansvärd hosta?
Hejsan!
Min dotter har en riktigt otäck hosta. Hon har haft den i ca en vecka och den blir värre så igår var vi till närakuten. Eftersom hon åkte på feber igår och var rosslig. Men där såg de inget ovanligt. Blodvärdet visade bra. Öronen var ok. Halsen hade lite rodnad då p.g.a hostan. Lungorna lät ok, det han kunde höra trots att stumpan tog i för kung och fosterland och grät.. Stackarn! Feber hade hon inte heller då. Jag hade gett henne ipren tidigare på dagen eftersom febern var så hög. Tipset vi fick var att avvakta om det blev värre och lägga lite böcker under sängmadrassen.
Inatt fick hon ligga emellan mig och sambon och vi har knappt sovit. Gumman har hostat så fort hon har somnat.. Tycker så synd om henne och jag känner mig så hjälplös. Kunde jag så skulle jag byta med henne på en ögonblink. Läkaren sa oxå att hostan kan sitta i länge och att hostan egentligen är något bra.
Det förstår jag, men jag kan inte låta bli att lida med min lilla tjej. Hon hostar så att hon nästan spyr varenda gång.
Är det fler barn som har en sådan här otäck hosta??