• FamiljenEriksson

Hon blir pigg av vällingen på kvällen!

Hon är hur trött som helst annars vid halv sju men sen när hon druckit upp vällingen är hon hur pigg som helst. Och då tar det två timmar för oss att få henne att somna... Men vad ska man annars ge henne? Hon älskar ju sin välling och jag tyckte hon gott och väl kunde fått dricka den ännu ett tag...

• Svar på tråden Hon blir pigg av vällingen på kvällen!
  • guztav06

Ge den vid kl6 istället då!! Då somnar hon vid åtta om det nu tar 2 timmar att natta henne.. :D

• FamiljenEriksson

Hon äter middag vid 5 så hon kommer ju inte orka dricka den då... Nu byter vi till pyjamas halv sju och sen välling men inte ens då orkar hon hela 200 ml utan lämnar ca. 50 ml...

• Pethra

Säger samma sak, ge henne den tidigare. Ett annat tips är att smörja in barnet i lavendelolja, det gör vi för att vår tjej ska bli lugnare och ha lättare för att somna, funkar kanon! (än så länge ska man väl tillägga :o) )

• FamiljenEriksson

Kanske bäst att prova på det ikväll. Ge hene middag en heltimme tidigare och så får hon sin välling redan klockan 6...

• ejja81

eller pröva ge henne grät istället för vällingen om det går!

min dotter blev likadan  pigg,,,

• Nimsy

min tös kan oxå bli "pigg" av vällingen. Men jag tror det  beror på lite envishet att hon inte vill sova helt enkelt.  Kan ju missa nått =)

inte slappnar av, utan envis som ett troll o ska hålla sig vaken ett tag till.=(

Kanske testa o låta henne leka eller nått, sen ta en bok o sitta still. och ge henne välling en liten liten stund senare än vad ni gjort.. kanske bara en halvtimme.

Ja man kan prova sig fram med allt när det gäller barn=)..

• FamiljenEriksson
    ejja81 skrev 2008-01-04 12:01:44 följande:
    eller pröva ge henne grät istället för vällingen om det går!min dotter blev likadan  pigg,,,
    Hon vägrar gröt...
  • Collica

Vår 20månaders tjej är likadan, mest när jag ska lägga henne dock. Tar en timme innan hon somnar mot 15-20min tidigare.
    Funderar också på att ge vällingen tidigare men hon äter middag mellan 17.30-18.00 och får sen välling vid 19.15 för att gå å lägga sig därefter...

När brukar de sluta med välling helt?

• FamiljenEriksson
    Collica skrev 2008-01-04 13:09:52 följande:
    Vår 20månaders tjej är likadan, mest när jag ska lägga henne dock. Tar en timme innan hon somnar mot 15-20min tidigare.Funderar också på att ge vällingen tidigare men hon äter middag mellan 17.30-18.00 och får sen välling vid 19.15 för att gå å lägga sig därefter...När brukar de sluta med välling helt?
    Samtidigt vill jag inte ännu sluta med vällingen då hon gillar den och jag tycker också det är behändigt med att bara ge henne flaskan på kvällen och hon dricker själv. Dessutom kan jag inte komma på vad annat man ska ge henne som mättar lika bra då hon inte äter gröt...
Svar på tråden Hon blir pigg av vällingen på kvällen!