• promeneraren

100 dagars utmaningen

..i senaste omgången gick jag mitt eget designade program, parallellt med detta. nu är det dags att börja igen efter julen.
    vikten har gått från start 77,2->69,9 och nu har jag legat omkring 68-69kg. denna utmaning kommer att bli tuffare då jag skall införa body pump och joggning, skall springa halvmara i höst, i förra utmaningen gick jag varje dag 1,5 powerwalk. så iom att jag nu även kommer att börja styrketräna så är inte vikten det mest centrala, men ner till 65kg vore trevligt!
    ni som följde mig i förra utmaningen känner kanske till att slutmålet med allt detta är att jag lär mig vad jag kan äta och stoppa i mig för att kunna hålla en bra vikt, aldrig mera bantande efter detta, så det är i högsta grad en livstilsförändring!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 08:54:55:
    ..1,5timme power walk..

• Svar på tråden 100 dagars utmaningen
  • promeneraren

detta kommer jag att börja följa på tisdag. är på resande fot framtills dess..jag motionerar väldigt bra just nu, men maten är svårt att styra över...

nån annan som känner sig redo? men obs! denna tråd är inte gjord för fuskare. sätt upp mål som ni kan klara!

detta är mina från förra gången: ät frukost, lunch och middag+ ett mellanmål helst bestående av egen pressad fruktdrink, smoothie, nötter..inte massa mackor
    inget godis, choklad eller kakor nån dag i veckan.

vet man på förhand att det kommer kalas i vägen, planera på förhand hur mycket man får äta, utöka träning..=jag skall inte äta nåt :)

• Alvi

Jag är ingen fuskare men jag har svårt (ointresse) att veta vad jag ska äta... får äta...

Till mellanmål (som jag äter med mina barn) blir det skorpa/smörgås/Finncrisp/Knäckebröd och grönt te. Smoothie känns överkurs...

Vi äter godis och "skräp" på lördagar.

Jag har inte tid eller möjlighet att träna, annat än på kvällen, och då vill jag gärna umgås med min make, vad säger du om det?

Kanske ett mål vore att göra magövningar varje dag, jag lider av Diastasis Recti som jag egentligen behöver göra nåt åt, men inte orkar.

DEt kanske vore ett bra mål för mig, vad tror du TS? Mål: Göra magövnigar varje dag i två veckor framöver, sedan ändrar jag/utökar jag målet?

• promeneraren

Sisu-> alla kan ha sina egna mål, det är det som utmaningen går ut på. jag har och tänker prioritera att jag skall komma bort från ätstörningar, hitta en balans för att må bra. för att kunna sätta så mycket tid på det, som det tar med att lära sig äta och tillreda ny slags mat, samt mycket motion så har jag plockat bort tid till socialt umgänge och tv-tid. jag tycker det är värt det, för jag mår så mycket bättre.. och det är härligt när kläderna börjar passa igen :)

beroende på vad du eftersträvar. är det att gå ner några kilon, men du inte har tid att sätta på träning. då kanske du istället plockar bort en kvällsmacka, leka med barnen..

fixar du magträning varje dag så är det absolut en utmaning!

• tvåpojkpappa

Jag var hos doktorn före jul och fick reda på att jag hade högt blodsocker. Jag kommer att prova med 40 min promenad 6 dar i veckan och bättre kost. Jag tror att dina 90 raska minuter skulle ta död på mig. Jag väger 90kg nu och hoppas på att kunna tappa 20kg till sommarlovet.

Får man fuska en dag i veckan?

• promeneraren

tvåpojkpappa-> om du vill ha ätardag så är det upp till dig, men jag vet med mig själv att sånt inte funkkar för mig. allt eller inget! lite abstinens och pina gör bara gott åt en :)

hade jag varit du så hade jag isåfall hellre satt upp delmål. även om det sägs att man inte skall sätta upp mat och godis som belöning. 10 dagars promenad=?

många brukar oxå köra med delmål i vikten, men sitter kilona hårt åt som hos mig så blir jag bara deprimerad och besatt av vikten..därför tycker jag det är bättre metod att ge belöning för nåt man kan styra över..

• promeneraren

under förra utmaningen vägde jag mig inte. hade endast koll på midjemåttet och hur byxorna satte åt..jag har inte riktigt bestämt mig ännu för hur jag skall göra denna gång. eventuellt blir det 1 gång i månaden..

• promeneraren

Hej mina vänner! hur går det med utmaningen? jag har börjat ett nytt jobb, så har varit heeelt slut! tyvärr har det resulterat i lite mindre motion än vad jag tänkt. har varit och gått varje dag mellan 1-1,5h..men inte börjat träna nåt annat. imorgon skall jag fara ut och jogga en bit så jag kommer igång! maten och synder har gått super. har varken haft matlust eller ens tankar på att synda. så summa sumarum så är jag nöjd! skall kolla upp lite med pass och sånt så det blir lite muskelträning oxå!

• promeneraren

igår blev det joggning..och det gick bra med knäet. vägarna var dåligt plogade så det var med viss irritation man sprang..
    har lagat hälsomuffins och nu borde jag ta mig i kragen och göra mackor oxå. det hade varit skönt med nån som fixade maten åt en, jag hatar köket!

• promeneraren

vad härligt! nu har jag joggat flera ggr och knäet är hur bra som helst! tack back on track för att ni finns! börjar redan känna sugen för nästa gång jag skall ut och springa, det är så super att inte känna smärta utan man kan ösa på allt vad man orkar!

Svar på tråden 100 dagars utmaningen