Örtmedicin?
Jag har hört att vissa äter olika örter som en del fått tips av hos kinesolog. Vad är det för örter och hur får man tag på dem?
Jag har hört att vissa äter olika örter som en del fått tips av hos kinesolog. Vad är det för örter och hur får man tag på dem?
Hej,
Jag tog en örtmedicin innan min femte IVF (är nu i v. 22), som min akupunktör rekommenderade. Ändrade dessutom mina kostvanor. Enligt henne beror val av örter och kostrekommendetioner på vilken kinesisk diagnos man har, själv hade jag "low kidney yang." Läste också en bok som handlade om kinesisk medicin där författaren tar upp olika strategier för olika (kinesiska) diagnoser: "The Infertility Cure - The Ancient Chinese Wellness Program for Getting Pregnant and Having Healty Babies" av Randine Lewis som kan beställas på Amazon.com. Rekommenderar boken med två brasklappar: hon skriver att approachen kan lösa i princip alla problem, vilket väl inte gäller för någon metod, och jag tyckte inte att det var helt lätt att ställa min egen diagnos efter henes självtest, och var glad över att jag kunde få hjälp av en professionell akupunktör med erfarenhet av infertilitet.
Svårt att säga om och i vilken utsträckning detta hade någon inverkan för mig eftersom jag blivit gravid en gång tidigare med ivf (tidigt mf) och jag gjorde en del andra saker annorlunda nu sist, men tycker ändå att detta är värt att proval.
Ta Apiforce=bidrottninggele'....
Eller även Omega-3, fiskolja... Ska vara bra...