• Trixabus

Testat positivt, men inga direkta graviditetskänningar endast oro

En tråd för oss som nyligen testa positivt, men inte har några direkta graviditetskänningar som t ex illamående och som har värsta oron innan vecka 12. Varje gång jag skall gå på toaletten stålsätter jag mig, och toapappret för sig alltid en extra check. Hade jag haft en lupp eller ett mikroskop hade jag synat pappret med det. Som sagt, känns som man är inne i fas 2 ? som sträcker sig framtill vecka 12. Första fasen var att få det så efterlängtade pluset, och fas två är att klara sig förbi vecka 12.

Själv är jag i veck 7 (6 +4 ). Känner i princip ingenting, inget illamående. Vore skönt att må illa så att man får en bekräftelse på att man är gravid. Jag är livrädd för MF, har ett med mig i bagaget sedan tidigare (MF v 6). Funderar på vilken vecka som är mest kritisk map missfall?! Vet att den magiska gränsen är v 12, men finns det någon magisk vecka som kommer är tidigare. Vilken vecka är den mest kritiska ovs.

Kram Alla

• Svar på tråden Testat positivt, men inga direkta graviditetskänningar endast oro
  • Makkinje

Jag testade postivt i förrgår och är nu i vecka fem men inga symptom här heller, är precis lika nojjig med att kolla toalett pappret efter att jag varit på toaletten. Tycker det skulle vara skönt att ha lite symtom, för som det är nu känner man sig juh inte gravid.

• luckie

Den här tråden passar mig.
    Jag hade ett mf i februari i v.7. & ett i augusti i .v6.
    Nu tror jag att jag är i v.7+5, så jag har ju passerat tiden för båda mina mf, vilket känns skönt.
    Men jag är sjukt orolig för att få mf igen.
    Drömmer ofta att jag får mf.
    Jag har dock lite symtom, mår illa ngn gång ibland.
    Men igår mådde jag bra, då går oron i taket igen.

Inte hjälper det att jag har illamående heller, för det hade jag ju trots missfallen också.

Jag ringde gyn idag. Dom jag var hos på efterkontroll efter missfallen. Hon förstod min oro. Så jag ska få komma dit på måndag för vul.

Hoppas allt går bra för oss.

Kram

• Trixabus

Välkomna JMN och Luckie och GRATTIS!!! Visst är det jobbigt med oror som aldrig vill släppa greppet. Räknar snart timmarna till vecka 12, så sjukt jobbigt är det. Hoppas så att man slipper ett MF till, orkar inte med fler. För min del hade det varit skönt att må lite lite illa?, men icke, hoppas så att det går bra ändå. Tack och lov har jag passerat mitt första MF med 5-6 dagar, inte mycket men ändå. Mitt första MF började med att de få graviditetssymptom jag hade slutade (brösten slutade ömma ovs) ? sen kom det onda i ländryggen och därefter blödningen. Nu måste det bara gå vägen denna gång.

Någon som vet vilken vecka som är mest kritiskt innan vecka 12?!

Kram

• LiMoFe

Här är en till. Är i v6+6 idag och har ett MA i bagaget. Jag skulle på NUPP i v13+4 och då upptäcktes att mitt lill* pyre hade dött i v10+6. Jag fattade inget men när jag sedan tittade tillbaka insåg jag att de få symptomen jag hade försvan samma dag som fostret dog. Gissa om jag känner efter symptom denna gången. Dessutom fick jag lite runa (inte alls mycket men tillräckligt för att skrämas) i tisdags.
    När har ni tid för VUL? det är ändå första steget mot att veta att den/de små mår bra.

• luckie
    LiMoFe skrev 2008-01-04 12:53:07 följande:
    Här är en till. Är i v6+6 idag och har ett MA i bagaget. Jag skulle på NUPP i v13+4 och då upptäcktes att mitt lill* pyre hade dött i v10+6. Jag fattade inget men när jag sedan tittade tillbaka insåg jag att de få symptomen jag hade försvan samma dag som fostret dog. Gissa om jag känner efter symptom denna gången. Dessutom fick jag lite runa (inte alls mycket men tillräckligt för att skrämas) i tisdags.När har ni tid för VUL? det är ändå första steget mot att veta att den/de små mår bra.
    Jag har tid för vul på måndag. Borde då vara i v. 8+1
  • Trixabus

JessanA: jag har ännu inte meddelat min klinik eller ringt och bett om tid för UV ? kanske gör jag det nästa vecka ? om krabaten (erna) vill stanna kvar. Jag är så himla rädda, har svårt att koncentrerar mig på arbetet, får inget gjort. Skönt att det är fredag i alla fall. Och kanske imorgon har jag lite illamående, vem vet-;)

Hur vet man exakt vilken vecka och dag man är i, jag har försökt läsa mig till det på nätet. Och i de flesta fall tycks man räkna ET som 2+0, stämmer det?
    Om det stämmer borde jag vara i v 7 (6+4), gjorde ET den 3 dec och återföring den 8 dec (långtidsodling), då borde det väl stämma eller?

Trevlig helg

• MajaMärta

Grattis Trixabus!! Förstår dina tankar, jag gjorde till och med ett nytt grav.test i vecka 6 för att jag var rädd för att allt var inbillning. Har genomgått IVF och fått både VUL i v 7 samt ett UL hos MVC vid lucia men kan ändå knappt förstå att jag är gravid! Inget illamående, inte minsta förändring hos de små brösten och hunger samt trötthet (värst i början då min energinivå var noll fast jag hade trott att jag skulle skutta fram av glädje) kanske inte är så onormal om man inte kände efter så himla noga? Jag är nu i v 15 men vågar nästan inte tro att det finns ett levande litet barn som växer i min mage. Längtar verkligen tills det blir en rejäl gravidmage, eftersom jag varit småtjock hela hösten.
    Lycka till!

• Augustimamma

Hej flickor och grattis till era plus!!!
    Vill bara säga er att när jag väntade min tös hade jag inga som helst symtom förrän kanske vecka 12. Och då var det lätt illamående om jag inte åt regelbundet (ca var annan timma när jag var vaken...).
    Jag förståer er oro, kände likadant. Kollade på pappret hela tiden... Men det gick vägen!!!

• Trixabus

Grattis MajaMärta, och lycka till! Tänk den om ändå var i v 15 -;)

Kram

• Trixabus

Augustimamma tack och ett stort grattis till dig. Det känns betryggande att höra att inte alla har illamående runt v 6-7. Då finns det hopp.

Nu måste jag sluta vara här inne, måste jobba, hur nu det skall gå till?

Svar på tråden Testat positivt, men inga direkta graviditetskänningar endast oro