• Ylle

Hjärtklappning tidigt i graviditen ok?

Fick hjärtklappning redan innan jag visste att jag med barn. Har fortsatt sen dess, är i v8 nu, får det några gånger om dagen, när som helst. Utan att ha ansträngt mig. Nån mer som haft/har det?

• Svar på tråden Hjärtklappning tidigt i graviditen ok?
  • Upptagen

Jag hade också det i början av graviditeten, vet dock inte vad det kan bero på...

• Knytets mamma

Hjärtklappning är där en del som får under graviditeten. Hur tidigt är nog väldigt varierande.

• mamy

Har också haft det då och då, lite obehagligt, men jag tror inte att det är farligt.

• Hattifnatt

Skulle tro att det är helt ofarligt, men varför inte ringa mvc och prata med dem? Alltid skänt att få lugnande besked!

• Mumu

Hej Ylle! Jag kände också av hjärtklappningar tidigt i graviditeten. Jag kände att hjärtat arbetade tyngre och blev alldeles yr när jag duschade lite varmt. Men det har faktiskt gått över, det var bara precis i början! Jag minns inte riktigt när det gick över, kanske runt v. 10-11?

Oroar du dig mycket så ring mvc, annars kan du ju vänta och se om det går över för dig också. Hjärtat arbetar väl hårdare i början när den nya lilla bebisen ska "byggas upp", vad jag förstår.

• Villha

Ja jag hade mycket hjärtklappning så min läkare blev orolig men nu har det lugnat sig lite men kan fortfarande känna av det

• Hushi

Jag har också haft lite hjärtklappning till och från men nu var det några veckor sen tror jag.Hoppas det hör till den första tiden. Det är verkligen obehagligt.

Hushi v. 20

• Malin78

Har haft det till och från och gjort ett EKG som var helt normalt...så vi får väl stå ut, fast det är obehagligt...

Är iv.25

• Quenta Silmarillion

Hur känns det, är det så att det skär och hugger över hjärtat eller slår det extra fort bara?

• Salamandra

Jag är i v14 nu och har det fortfarande.. Det är jätte obehagligt och jag är sjukskriven dels pga det. Kommer inte ihåg när det började men det var tidigt här med

• solen

Det hade jag också i början av min graviditet, men nu har det gått över.Har hört att det är vanligt i början!
    Vet inte varför! Fråga din BM.

• Smilie

Det är för att det är mer blod som skall pumpas runt , jag har det med bland men det är det värt ;)

Svar på tråden Hjärtklappning tidigt i graviditen ok?