• Caela

Skötbord ovanpå tvättmaskin??

Jag är på jakt efter ett skötbord, eller rättare sagt, själva toppskivan som är på skötboden. Träskivan och kanterna omkring, att ha ovanpå tvättmaskinen. Har endast hittat de små mjuka "underläggen". Någon som vet om det finns att få tag på över huvud taget, och isf var??

• Svar på tråden Skötbord ovanpå tvättmaskin??
  • annaoedvin

Nja.. Vi köpte en uppblåsbar typ på ikea som vi hade på tvättmaskinen. Vet inte om det kan va något för er?

• Caela

Vill gärna ha ett lite större (som man sen lägger ett mjukt på) som räcker storleksmässigt ett tag allt eftersom barnet blir lite större. Gärna ca 60*60 ungefär

• Lilu

Jag skulle haft bara den mjuka....annars kanske det är lät att snickra i hop en

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Linus 010716 & Lucas 030510 ღ ¸.?°´¯)
  • Alle
    Caela skrev 2008-01-04 11:43:39 följande:
    Vill gärna ha ett lite större (som man sen lägger ett mjukt på) som räcker storleksmässigt ett tag allt eftersom barnet blir lite större. Gärna ca 60*60 ungefär
    På Babyland finns en sådan skiva med kanter att lägga på spjälsängen, vet inte om den funkar på tvättmaskin.
    Men det lättaste är väl att spika ihop en själv?
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Annamaja

Det är ju bara att köpa en skiva och sätta fast lister runt om så att det blir en liten kant. så som dom skötbord har som man köper. Tror inte att det finns att köpa

• maddeh

jag har tvättmaskinen som skötbord. Har bara den vita grejen från IKEA på och en handduk på. Det har funkat i över ett år för oss. Det allra bästa är ju att byta på golvet bara för att barnet inte ska ramla ner, men håller man handen på barnet hela tiden så går det ju ändå. Det har i allafall fungerat för oss.

Lycka till!

Mamma till Robin 061210
  • AnniPanni

Du menar ett skötbord som man "trär" över tvättmaskinen va?
    Jag tycker att det här är riktigt snyggt o hade vi inte haft tvättpelare så hade jag köpt det. En kompis har det och det fungerar utmärkt att byta på bebis fast maskinen är på, något som annars kan vara liiite klurigt. Höga skyddande kanter o så kan du ju lägga vilken mjuk skötbädd du vill. Just den här versionen är ju lite dyrare men snygg o praktiskt.
    http://www.belma.se/elma.php

• AnniPanni

Annars kan man ju lätt tillverka ett eget!
    Mäta maskinen man har och sen utgå ifrån det måttet, köpa det träslag man vill ha och sen är det faktiskt inte så himla mycket mer än skruv o lim och vinkeljärn som behövs.

• Längtandsfull

Vi kommer att ha en skötbädd på tvättmaskinen och ett halkskydd till mattor under så att skötbädden ligger kvar... Kommer nog bli kanon... kommer lägga ut bilder på hur det ser ut så fort det är klart...

• Noctis

Jag och min man kommer bygga in tvättmaskinen när vi ska ha skötbord. Just för att vi inte har möjlighet att ha den någon annastanns och för att jag vill ha "bort" själva maskinen.
    Har visserligen ingen aning om hur gubben har tänkt sätta fast eller bygga ihop allt men det fixar han nog (han är utbildad snickare) och sen så kommer jag att hänga ett skynke för själva maskinen så att den inte syns... massa nice

• buffybus

vi ska sätta en vanlig bänkskiva ovanpå tvättmaskinen o torktumlaren... mer plats till o vika kläder och dels för skötbädden bara ska ligga där rakt på...enkelt o smidigt..

Längtar efter dig bebis
  • Mums

En tanke bara ... det är skönt med fasta rejäla kanter, ca 15 cm höga, när barnet börjar rulla och åla! Vi använder vårt fortfarande till tvåan som fyller två i maj, och jag hade aldrig lagt vårt barn där på bara en sån liten uppblåsbar.

Trådbacks- och garderobsserien ELFA har ett skötbord 60x60 med tillhörande dyna.

Det säljs inte längre tror jag, men vi köpte vårt på Blocket för 50 kronor och satte fast det med två spännband runt hela maskinen, med halk- och repskyddsplast under "fötterna" (Ikeas kökslådeplast).

• Liselottang

Jag har belma-skötbordet och är jättenöjd!

Kostar ju iofsej 2000 men det är lätt värt det när man har ont om space..

• Liselottang

Förresten, för att svara på din fråga:

Jag har kollat överallt och det verkar vara det enda!!! Har googlat, hört mig för, kollat typ alla hemsidor.

Svar på tråden Skötbord ovanpå tvättmaskin??