• minimalin

Jag får spunk!!

Har haft kraftiga förvärkar sen kl fyra igår morse... de går aldrig över till förlossning och det börjar bli frustrerande!! Så fort jag går upp och rör mig så avtar de och gör inte ont, men så fort jag lägger mej ner och vilar så kommer de regelbundet med 4-5 min mellanrum (när jag sover så avtar dom också) och igår på förlossningen började de komma med 2-3 min mellanrum... blev dock hemskickad eftersom tappen var för lång och fortfarande lutade bakåt =( Har gått på flera lång promenader, storstädat i flera timmar, gjort situps, käkat ananas, gått i trappor, skruvat på tuttarna, vilat, sovit... men pinvärkarna varken slutar eller tilltar i styrka och förlossningen gör inget, ingen hinnsvepning eller gel...
    Vad ska man göra? Gå runt så här i en vecka till?

v. 39 bf 13/1
  • Svar på tråden Jag får spunk!!
  • Noddan

Tyvärr finns det nog inget annat än att vänta. Jag hade också en lång latensfas med mitt första barn, gick med pinvärkar som inte blev riktigt regelbundna i 40- 45 timmar. Försök vila är mitt råd, fastän det är tråkigt.

Hoppas att du slipper vänta så länge till. Ta hand om dig, kanske ta ett bad eller fotbad

• minimalin
    Noddan skrev 2008-01-04 12:59:59 följande:
    Tyvärr finns det nog inget annat än att vänta. Jag hade också en lång latensfas med mitt första barn, gick med pinvärkar som inte blev riktigt regelbundna i 40- 45 timmar. Försök vila är mitt råd, fastän det är tråkigt.Hoppas att du slipper vänta så länge till. Ta hand om dig, kanske ta ett bad eller fotbad
    Ja, man har ju hört så mkt om att andra barnet går mkt fortare, men det är bullshit har jag märkt...
    v. 39
  • små fötter
    minimalin skrev 2008-01-04 13:02:22 följande:
    Ja, man har ju hört så mkt om att andra barnet går mkt fortare, men det är bullshit har jag märkt...
    Det är väl själva förlossningen man syftar på?
  • minimalin
    Noddan skrev 2008-01-04 12:59:59 följande:
    Tyvärr finns det nog inget annat än att vänta. Jag hade också en lång latensfas med mitt första barn, gick med pinvärkar som inte blev riktigt regelbundna i 40- 45 timmar. Försök vila är mitt råd, fastän det är tråkigt.Hoppas att du slipper vänta så länge till. Ta hand om dig, kanske ta ett bad eller fotbad
    Hur startade förlossningen för dej sen då?
    v. 39
  • yiyah

Jag gick sådär i FYRA dagar med mitt tredje barn. Trodde jag skulle bli idiot!
    Men när förlossningen väl kom igång så tog det ca 1,5 timme från första "riktiga" värken tills han var ute!

• Noddan

Är det nr 2 för dig? Jag då kan det ju vara vanliga förvärkar för de "brukar ju" göra ondare med nr 2. Fast jag hoppas att det tar fart för dig, själv är jag i V 37 med Nr 2 och hoppas på en snabbare omgång ( förra tog 56 timmar från förvärkar till bebbe).

Stor kram från mig!

• minimalin
    små fötter skrev 2008-01-04 13:03:14 följande:
    Det är väl själva förlossningen man syftar på?
    När börjar förlossningen då?
    v. 39
  • pompes pappa

HAHAHAHA"skruvat på tuttarna" *asg*

rolig redogörelse. Du har ju humorn intakt, det är ju sjysst.

Lycka till och ta det lugnt
    /pompes mamma

• minimalin
    yiyah skrev 2008-01-04 13:04:23 följande:
    Jag gick sådär i FYRA dagar med mitt tredje barn. Trodde jag skulle bli idiot!Men när förlossningen väl kom igång så tog det ca 1,5 timme från första "riktiga" värken tills han var ute!
    Fy fan... jag hoppas jag inte behöver gå och ha ont så länge... hur vet man att det är en riktigt värk som kommer då? Är det när man typ kastar sej mot en vägg?
    v. 39
  • Noddan

Jag fick bara vräkar, och när de gjorde för onte så åkte vi till förlossningen då var det fortfarande 5-7 min mellan dem, men eftersom jag gått i 40-45 timmar hemma så var jag faktist öppen 5-6 cm. Vattnet gick väl inne på förlossningsrummet först då blev det 3 min mellan värkarna. Men jag hade inte klarat de sista timmarna hemma.

Min BM sa att en del har "effektiva" värkar som kommer lite mer sällan men gör ett lika bra jobb. Dvs inte 3 minuter mellan utan lite längre.

Svar på tråden Jag får spunk!!