• bellafin

Inskrivning MVC Munkebäck

Hej!

Fick ett underbart pluss i jul och ska nu skriva in mig på MVC Munkebäck i Göteborg. Är det någon som gått där och kan rekommendera någon barnmorska? Man kanske inte kan välja men man kanske kan få ha önskemål... Är lite orolig för att allt ska gå bra, väntar mitt första och är 30+ så jag vill gärna ha någon som jag får förtroende för.

Tacksam om någon vill svara.

• Svar på tråden Inskrivning MVC Munkebäck
  • Hugo Boss
    bellafin skrev 2008-01-04 13:37:06 följande:
    Hej!Fick ett underbart pluss i jul och ska nu skriva in mig på MVC Munkebäck i Göteborg. Är det någon som gått där och kan rekommendera någon barnmorska? Man kanske inte kan välja men man kanske kan få ha önskemål... Är lite orolig för att allt ska gå bra, väntar mitt första och är 30+ så jag vill gärna ha någon som jag får förtroende för.Tacksam om någon vill svara.
    hej
    jag går på mvc munkebäck...jag har en BM som heter Lisbeth Eriksson, till en början verkade hon hyffsat "normal" men när jag på senare tid kommit med saker som jag oroar mig för så har hon avfärdat det...
    tiden som var gick snabbt..men tiden i nuet går sakta...fast snart är det maj =)
  • manuelka

Tessulago:Hade Lisbeth som BM när jag väntade mitt första barn för 4 år sen. Vet att jag upplevde henne som vimsig och lite snurrig. Hon höll även i föräldrautbildningen och jag tyckte rent ut sagt att hon var värdelös. Kunde inte svara på en enda fråga och gick igenom väldigt basic saker.
    Byt om du känner dig orolig, man ska kunna ha förtroende och känna sig trygg med sin BM. Går denna grav på Spec BB och har en jättebra BM som kan sina saker känns det som.

• Hugo Boss
    manuelka skrev 2008-02-08 11:40:16 följande:
    Tessulago:Hade Lisbeth som BM när jag väntade mitt första barn för 4 år sen. Vet att jag upplevde henne som vimsig och lite snurrig. Hon höll även i föräldrautbildningen och jag tyckte rent ut sagt att hon var värdelös. Kunde inte svara på en enda fråga och gick igenom väldigt basic saker.Byt om du känner dig orolig, man ska kunna ha förtroende och känna sig trygg med sin BM. Går denna grav på Spec BB och har en jättebra BM som kan sina saker känns det som.
    Mmm jag har funderat ett tag på att byta BM...men inte kommit mig för det än så länge...ska snart börja gå till aurora-BM också..men den har inte Lisbeth skickat mej till (för hon tyckte inte att jag hade förlossningsrädlsa nog) utan det var min "vanliga" psykolog som fick mig remiterad dit...så vi får se hur det blir med allt..
    Hon är jättevimsig..och min sambo håller på att få spader när vi är där...han om ngn kommer aldrig palla föräldrautbildningen om hon ska hålla på så här...
    tiden som var gick snabbt..men tiden i nuet går sakta...fast snart är det maj =)
  • mia s 80

Jag hade Elisabet Fernkist på Munkebäck. Var inte jättenöjd med henne. Det var väl inget fel på henne egentligen och jag vet många som gillat henne men för oss stämde det inte riktigt. Hon var lite gammal i tänket liksom.
    Har en kompis som hade Anna och hon var visst jättebra.

• manuelka
    Svar på #3
    Jag gick också hos aurora-BM, kändes som ett jättebra komplement och man blev tagen på allvar.Det hjälpte mig OERHÖRT mycket att få gå där, min förslossningrädsla gick från 10 ner till 3 kan jag säga!

Hoppas allt går bra för er och som sagt byt om det inte känns bra!
  • Chocolat 80

Jag går hos Sonja på MVC Munkebäck, känner mig trygg med henne, tyvärr ska hon sluta framåt april så det kommer vara ngn ny som går bredvid henne nästa gång jag ska dit.
    Lite nervöst ifall man inte trivs med den nya
    Om det inte skulle kännas bra med den nya så får jag stå på mig och byta bm helt enkelt!

Nu antar jag att du redan skrivit in dig i o med att det var länge sen du skrev, fick du ngn bra?

Grattis till plusset!

• sa85

Hej! jag går på mvc munkebäck och har helena som bm. kände trygghet med henne med än gång, väldigt glad å positiv och ser helatiden till att du är lugn och har all information du behöver. lycka till

Svar på tråden Inskrivning MVC Munkebäck