• Madonnan

Runda stenar till rabatten?

Någon som vet var man kan köpa runda stenar (natursten) att gjuta fast eller lägga i rabatten?
    Tänkte ha det och lite gröna växter istället för en massa blommor som förmodligen bara kommer att kola om jag ska sköta om dom.

• Svar på tråden Runda stenar till rabatten?
  • JooCee

Ikea har för typ 12:- för en påse såg jag här om dagen..

• Madonnan

Det ska vara stoora stenar! Glömde säga det...

Men tack ändå JooCee! Sådana ska jag nog köpa ändå och ha i krukorna ute på altanen.
    Någon annan som vet? Ska man ringa typ Skanska eller nåt?

• kissemjao

Sök upp närmaste grustag eller stenbrott. Jag har satt stora stenar och tätat med stenmjöl. Det blir superfint.

• Bea

Jag gick längst en grusväg och plockade fina runda stenar till vår stuga. Ska man inte ha massor så är ju det enkelt och billigt oxå får man ju lite friskluft och motion på köpet.

Annars är det nog lättast att besöka ett grustag eller dyligt.

• Tjejja

Har oxå tänkt göra som du med nga av mina rabatter, har alldelses för många... orkar inte!! Stämmer det att man måste gräva ur en bit och lägga i nått slags när som förhindrar växter att växa upp en bit inna man sedan fyller på med sten? Singel heter det väl föresten? ;)

• Champagne

Tjejja

Det finns en särskild markväv som man lägger underst, det förhindrar ogräs att ta sig upp mellan stenarna, och det är lättare att ta bort ogräs som börjar växa, eftersom rötterna bara går ner till väven (och inte blir så långa).

Mellan stenarna fyller man på med stenmjöl. Vi har sånt runt hela vårt hus, och det är jättefint.

Svar på tråden Runda stenar till rabatten?