• Vacker Utsikt

Bästa resevagnen?

Vi ska resa till Gran Canaria med vår son i mars, han komemr då att vara 10 mån. Vill nog inte ta med vår vanliga vagn men hittar ingen riktigt bra resevagn/sulky. Nån som kan rekommendera nån bra? Vill gärna ha en där sonen kan sitta vänd mot mig och med fullt liggläge.. För mycket begärt kanske? Tar tacksamt emot tips!

• Svar på tråden Bästa resevagnen?
  • mammatalman

ganska svårt. du får nog åka till olika affärer o fråga o titta på alla de har.

• greeneyes

Kolla på babyland/barnens hus, de har kampanj på ganska många såna vagnar nu! Vi köpte en Carena lieback max, lite större än vissa sulkys men kan även användas som vanlig vagn på sommaren! för 995:- tror jag!
    Om du ska till ett myggtätt land, som ex thailand, se till att det går att stänga till vagnen helt i ryggen, så det räcker med myggnät fram!

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Snarkofagen

Vi har en Maclaren, kostar en slant men ack så skön den är! Tror dock du får svårt att hitta en sulky som är vänd emot dig.

• Miss Lau

Rekomenderar dig att kika på Maclarens vagnar. Visserligen är de inte vändbara men supersmidiga, och lätta och små ihopfällda, men ändå med bra komfort för barn och den som kör.

• greeneyes

...instämmer med övriga; det finns inga vändbara sulkys!

• greeneyes
    milimina skrev 2008-01-04 15:59:40 följande:
    johodå, bugaboo bee är vändbar men den är nog inte helt billig för att bara användas som resevagn. annars är den vändbar med fullt liggläge osv.
    jo, visserligen, fast den räknar jag in som sukly - Bugaboo är ju en klass för sig *ääälskar min cameleon*
  • milimina
    greeneyes skrev 2008-01-05 11:41:54 följande:
    jo, visserligen, fast den räknar jag in som sukly - Bugaboo är ju en klass för sig *ääälskar min cameleon*

jag skulle vilja ha en bee men den är för dyr. å andra sidan ska vi inte resa nånstans heller på länge, så...
  • greeneyes

men hallå, hur stavar jag egentligen?? skulle ju stå "den räknar jag INTE som sulky"....

Svar på tråden Bästa resevagnen?