• hoppfull trots allt

Tips på privat mödravård i Karlstad?

Hejsan!
    Jag bor 10 mil utanför karlstad och är gravid i v9+4 efter 3 års väntan.
    Vill ha tips på en bra barnmorska som man kan känna att man litar på. Där jag bor har vi EN bm som jag absolut inte går till. Hon har fått flera varningar på bla bemötande.
    Jag var där för drygt 2 år sen och skulle ta grav test då kom hon ut i väntrumet bland dom andra pat. och sa högt och tydligt: du är då defenitivt INTE gravid, ta och slappna av och sluta stressa så bli du nog gravid. Hon har även ifrågasatt varför jag vill ha ett barn till då jag har 3 barn sen förut med en annan man. Min väninna blev nästan utskälld när hon ville göra FVP,det ska vi också göra så jag vill inte utsätta mig för henne.
    Någon som har tips om bra MVC i karlstad?
    Har funderat på läkarhuset, charlottamottagningen. Någon som har erfarenhet av dom?

• Svar på tråden Tips på privat mödravård i Karlstad?
  • Lilith G K

Hej hoppfull...

Jag går själv på Gripen och tycker att det verkar bra än så länge men det har hittills egentligen enbart inneburit de första besöken så det kanske är lite tidigt att utvärdera ännu. Har en väninna som gått just på Läkarhuset ganska nyligen och tycker att det var hur bra som helst så jag antar att jag varmt kan rekommendera det då å hennes vägnar, speciellt eftersom hon tyckte jag skulle skriva in oss där! Hehe, det måste ju vara bra betyg ;)

Fortsatt lycka till!!!!!

• hoppfull trots allt

Tack för svaret!
    Har gått på gripen på fertilitetsmottagningen hittills och det har varit kanon men nu är det "vanliga" mvc som gäller.
    Lutar nog åt Läkarhuset, tror det är bra där, allt är nog bättre än det jag har här tyvärr.

Lycka till själv!

Svar på tråden Tips på privat mödravård i Karlstad?