• mumin72

Stl på fleece overall till 4månaders baby

Tänker köpa en ny/en till fleeceoverall till min lilla tjej. Nu har hon en i stl 62/68 och den sitter precis nu. Undrar om det är dumt att köpa en i stl68, ska man ha 74 ist. Vill att hon ska kunna ha den vintern ut. Vill ju inte heller att den ska vara som ett tält. Funderar på en från Lindex, ngn som vet hur stl är där. Ska tillägga att min tjej är nu 4 månader.

• Svar på tråden Stl på fleece overall till 4månaders baby
  • EJLM

jag hade helt klart kört på en 74. Man ska ju få plats med tjocktröja osv under......Hellre eb storlek förstor än för liten så lönge de ändå max sitter i en vagn. En annan sak när de lär sig att gå...

• Jonna79

Jag tycker du ska köpa 80, de växer så himla fort. Om man bara ska ligga i vagnen gör det ju inget om den är stor

• Dalkulla74

Håller med Jonna: Köp en overall som är typ 1dm för långa i armar och ben, de ligger ju ändå still i vagnen.

Jag köpte en fleeceoverall till min son det året han föddes (född i maj) och då i september var den 1dm för stor. Den räckte precis säsongen ut, fast på slutet fick jag vika bort fottyget så fötterna stack ut och ha raggisar på istället.

• Upia

Jag upplever det som att Lindex generellt sett är små i storlekarna så då skulle jag åtmistonde köpa en stl 74.

Däremot storlek 80 är ju tänkt för 9-12 månader dvs juni-augusti för din dotter antar jag. Det kanske är lite att ta i.

• Jonna79
    Dalkulla74 skrev 2008-01-04 22:16:10 följande:
    Håller med Jonna: Köp en overall som är typ 1dm för långa i armar och ben, de ligger ju ändå still i vagnen.Jag köpte en fleeceoverall till min son det året han föddes (född i maj) och då i september var den 1dm för stor. Den räckte precis säsongen ut, fast på slutet fick jag vika bort fottyget så fötterna stack ut och ha raggisar på istället.
    Jag köpte en i 74 i september. Då var den också ca en dm för lång. NU sitter den precis och det är ju rätt mkt vinter kvar...

Appropå månadsmärkningen på kläder så brukar jag strunta i den. Min kille använder 80 fast han är ett halvår så det är inget som stämmer på alla.
  • mumin72

Tack snälla för alla svar... Lutar åt att det blir en i stl 74 iaf, 80 känns lite stort.
    Men hade ju tänkt köpa 68, tur att jag inte gjorde det

Svar på tråden Stl på fleece overall till 4månaders baby