• Petra S H

Hur länge "måste" man tvätta ett barns kläder i oparfymerat tvättmedel?

• Svar på tråden Hur länge "måste" man tvätta ett barns kläder i oparfymerat tvättmedel?
  • sandra1978

det vet jag inte men jag använder neutral tvättmedel än och min pojk är 17 mån snart. dock har jag vanlig sköljmedel vilket jag har haft i ca 1 mån till hans kläder. jag tycker neutral är jättebra så jag kommer nog ha det jämt.

• snappi81

Det finns väl inget som säger att du måste det överhuvudtaget men för att inte riskera nån överkänslighet så är det väl bara att fortsätt med det jämt...
    Men sen är ju dom flesta tvättmedel i dagens läge godkända av astma och allergiförbundet så om du vill byta så gör det...

• Maddizen

har vi aldrig gjort och våran son har aldrig visat nått om allergi eller nått annat

**Karl-Casper 060516**Bebis i magen BF 080625**
  • Majuni

Man måste aldrig tvätta barns kläder i oparfymerat tvättmedel, men det är ju bara bra...

• Nyfiken gul

det har jag aldrig gjort med mina barn....

båda är idag 9 och 7 år o har aldrig haft problem med allergier o sånt...

Det enda jag tog bort var sköljmedel eftersom jag inte inser vitsen med det helt enkelt o framförallt inte i barnkläder.

• aktuelle

gjorde det de första månaderna, men numera gör jag inte det... märker ingen skillnad på hennes hy. hon visar inga tecken på överkänslighet, det är ju bara att prova tvätta i annat tvättmedel och se om det gör skillnad.

- du behöver inte resa långt om du reser med någon du älskar -
  • sara sofia

I 18 år. Minst! Skrattande

Nä men allvarligt talat, en del tvättmedel STINKER ju parfym, tänk på dina barns stackars allergiska kompisar som inte kan hälsa på för dom blir sjuk.

• Annamaja

man kan använda vilket tvättmedel som hellst. Men man kan ju använda ett som inte luktar allt för starkt

• Smulu

Jag försöker, så gott det går att hitta tvättmedel utan parfym till mig och sambon, men ibland går det inte.
    Sedan när bebis kommer så blir det ju än viktigare (tänker inte krångla med två tvätt medel).

Nån som har några tips på märken som brukar finnas i affären?!

Svar på tråden Hur länge "måste" man tvätta ett barns kläder i oparfymerat tvättmedel?