"Gå bort-present"?
När ni hälsar på någon, kanske för första gången eller om det är fest tex, brukar ni då köpa med er nån present?
En blomma?
Vinflaska?
Något annat?
När ni hälsar på någon, kanske för första gången eller om det är fest tex, brukar ni då köpa med er nån present?
En blomma?
Vinflaska?
Något annat?
Japp om de är fest eller middag. Vin flaska, fina doft ljus, fin skål med exotisk frukt och choklad, ja en blomma är ju kanske fantasilöst men det är väl alltid uppskattat att få.
baka bröd,kaka,
Vi försöker väl
Oftast blir det något ät- eller drickbart eller nåt litet ljus.
Håller nog med KMJ, det är lite fantasilöst med blommor.
beror på vilken typ av fest men är man bjuden på middag känns det bra att ha med sig en blommaex.tulpaner eller en flaska vin.men är det ett gäng som ska ut på krogen/pub känns det lite dumt.då kan man istllet ta med sig nån påse jordnötter el dyl. om man ska förfesta
...eller köpa en fin flaska, hälla i god olivolja och lägga i lite smaksättning som timjankvistar chilli frukter och liknande. Att baka gott bröd tycker jag va en bra idée
Jag brukar bli personlig=)
gå till designtorget och hittar ngt kul
Vi känner inga nykterister, så en flaska äkta champagne eller fint vin funkar alltid.
Något tar man ju med sig. Ljuslycktor, fint kaffe+choklad, blommor, vin eller något annat fint man hittar.
Kul både att ge bort och få!
Vi brukar handla på oss lite "gå bort presenter" när vi är på Gotland. Senap, te, dressingar, oljor osv. Jättebra att ha hemma och det brukar vara väldigt uppskattat. Annars ger vi gärna vin.
Min mormor tar alltid med sig ett paket Zoegas "istället för en blomma". Hon känner sitt barnbarn
Är det första gången vi ska hem till någon så har vi alltid en liten gåva med oss, är det fika hos folk vi träffar regelbundet så brukar vi inte ha något med oss (ibland något litet till barnen) men är det middagsbjudning eller fest har vi alltid en gåva med oss. Älskar att ge presenter och glädja andra!
Ex ungue leonem: klart ni inte är unika, och visst känner vi nykterister. Men är inte så bekanta med dem att vi äter middag där. På sin höjd fika med ostsmörgås, men då anser jag att man vare sig bör eller ska ta med sig någon present.
En gång kom jag på nu dock, då gav vi en pajform i stengods med en hembakt hallonpaj i samt en kanna i samma serie fylld med vaniljsås. Inflyttningspresent till ett (vindrickande) par vi känner.
PS: Själv gillar jag inte att få blommor, iaf inte krukväxter. Vi har INGEN plats för en till sådan!!!