• Iia

Bra vantar till frusna

Min dotter som är 2 ½ blir så fruktansvärt kall om sina händer nu när det blir minusgrader. Efter en halvtimme kommer hon springande och säger att det gör "ont i händerna, de fryser såå kallt"
    Har varit runt i varenda affär känns det som men hittar inga tjockare vantar än de hon har.
    Nån som vet var man kan hitta riktigt varma vantar?

• Svar på tråden Bra vantar till frusna
  • Lucke

Prova dubbla vantar. Naturmaterial tror jag oxå värmer bättre än fleece o syntet. Prova kaninskinn, har hört att det ska vara varmast... (Lindeberg?) Smart oxå (dagistricks) att alltid ha ett par tre extra vantar så man kan byta när de blir blöta. Riktigt kalla händer kan behöva en uppvärmning innanför mammas/pappas jacka eller inomhus i ljummet vatten (massera med tvål).

• HannaHYLK

Jag skulle köpt Hestras barnvantar med blixtlås i sidorna och sen ett par vanliga tunna fingervantar att ha under.

• Iia

Har Hestras men de är så "korta" går inte upp tillräckligt långt på armarna, eller så har jag missat att det finns.

• ellen1

polarn och pyret har kanon vantar tycker jag dom går upp över tex overall eller jacka och varma desutom. mvh Sara

• jennyfannyemil

Hestra har ju sk dagisvanar som går upp en bit. Det är ullfoder i.
    Min dotter klagar istället för att hon är för varm om händerna :)

De är verkligen de bästa vantarna som finns

• Evve81

Vi har Lindberg älgskinnsvantar till vår frusna dotter. De är kanon bra fast dyra 370 kr

• HannaHYLK
    Iia skrev 2008-01-04 23:09:01 följande:
    Har Hestras men de är så "korta" går inte upp tillräckligt långt på armarna, eller så har jag missat att det finns.
    Jag upplever ofta att vantar som går längre upp är så svåra att sätta på barnen "rätt" att de gärna sliter av dem själva och går utan vantar... Men det är såklart olika från barn till barn. En del barn behåller alltid vantarna på...
  • Tygtiiger

Prova att ha en ordentligt varm tröja på henne så att hon är varm på kroppen (förbättrar blodcirkulationen i händerna också). Vi har hestras korta vantar och brukar försöka stoppa in dem UNDER muddarna på overall/jacka, det fungerar bra. Viktigt att ta på dem INNAN händerna blivit kalla, bara.

Du kanske kan ha handvärmare (sådana där gelpacks som blir varma när man knäcker till en kontakt i dem) med dig, så att hon får värma händerna om hon tycker de blir kalla eller innan hon byter vantar? Finns att köpa lite varstans!

Annars tycker jag att tipset om tunna ullvantar under de vanliga hestravantarna låter bra, själv tycker jag bara att det är så rackarns obekvämt så vi har aldrig prova det här hemma!

Svar på tråden Bra vantar till frusna