• Wambamcam

Navelsträngen verkar lossna för tidigt!!!!

Hej alla

Vår son är 1 v nu och hans lilla ruttnande navelplupp ser ut att lossna lite förtidigt.
    Tror det är blöjorna som har skavt den. Gör det något? Ska man täcka över med en koppress eller något? Under den ruttna skorpan så ser det ju inte riktigt klart ut eller vad man ska säga. Tips någon!
    // C

• Svar på tråden Navelsträngen verkar lossna för tidigt!!!!
  • jennyfannyemil

Det är inte för tidigt. Mina barns har lossnat efter 2-4dagar.
    Du får se när den väl trillat bort hur det ser ut men förtidigt är det inte.

• Care69

Min yngsta son var bara 5 dagar när hans navel lossnade. Låt det luftas så torkar det snart. Badda med klohexidinlösning om det skulle lukta.

• Min familj

Låt den lossna...

Den har lossnat inom en vecka på båda mina, det är ingen fara. Tvätta bara runt omkring och så...

Mamma till Rasmus 1½ år & ängeln Gabriel som blev 3½ år!
  • NinaBosna

På min son så lossnade naveln efter bara några dagar.

• Tigertofflan

Inte för tidigt, men se till att hålla torrt bara!

• morzan4

Det är ingen fara om navelstumpen lossnar nu. Jag har 4 barn och deras navlar har lossnat på alltifrån 3:dje dagen till efter nästan 2 veckor. Se bara till att torka rent med en tops och om det är smetigt och luktar infekterat så visa det på BVC. Har för mig att det är Klorhexidinlösning som man ska använda i såfall men är inte säker. 

• Mamman88

min dotters lossnade när vi va på bb för sånt test efter 73 timmar så ingen fara.

Jenna kom till oss den 2 mars 2007
  • Wambamcam

Tack för alla svar.  : )
    Ska man ta bort den om den sitter löst eller vänta?
    Ska man täcka med kompress? Blöjan kommer ju ligga på en del!!
    Hur gjorde ni?

Tack tack // C

Svar på tråden Navelsträngen verkar lossna för tidigt!!!!