Du måste logga in för att svara i en tråd.

• cecilia79

Handla babykläder från USA?

Hej!

Nån som har några tips på bra hemsidor att handla babykläder från USA? Jag hittar inga där man kan köpa via internet utanför USA.

Tacksam för tips. =)

• Svar på tråden Handla babykläder från USA?
  • snart tre

Har inte köpt något än därifrån men ska göra det. Kan i alla fall förse dig med lite tips på två sidor som jag har span på själv och tänker beställa ifrån:

www.gap.com
    www.oldnavy.com

• eze4me

Tänk bara på att när du köper från USA får du betala tull.. Kan bli dyrare än du tänkt dig. Min man har sin syster där, hon har köpt tonvis med kläder som hon ska ta hit i juni.

• snart tre

Fast det där med tull beror på vad affären skriver på paketet att det är. Har hört att man kan komma runt det - vet folk som beställt andra saker (t ex golfklubbor) där affären märkt paketet på ett visst sätt (minns bara inte vad det är) och då undgår man tullen.

• anna7506

Var på andra sidan Atlanten i feb/mars passade då på att handla väldigt fina barnkläder på en affär som heter Carter´s. Det är ju lite roligare med kläder som ingen annan har och priserna där jag handlade var mycket bra. De har även en hemsida som jag besökt men ännu inte handlat ifrån. netkidswear.com/carters
    Lycka till

• cecilia79

Tack för alla tips! Ska kolla upp de jag fick. Jag var inne på Old Navy förut, men förstod inte om de levererade till Sverige.

Jag var i USA förra året och såg en massa söta barnkläder, men då var jag ännu inte med barn, så jag köpte inget... *ångra ångra*...

Men tack för tipsen! Kanske nån som har fler tips?

• DanielaC

Det gar inte att handla fran Old Navy eller Gap. Jag har forsokt redan....

• cecilia79

ån som har några fler tips? =/ Hittade ju så mycket fina och billigt när jag var i USA... så hade hoppats att de hade nån webbutik nånstans. =/

Det kanske finns nån som vet nåt annat land man kan köpa från som är ganska billiga. Kul att kunna köpa utomlands, så får man lite saker som inte alla har. =)

• snart tre

Näe, det verkar som om det är svårt att beställa direkt från amerikanska babyklädföretag som Gap och liknande. Fasen! Men ett tips är att kolla in:

ebay och amazon där man kan hitta nya fina babykläder från en hel del amerikanska designers

• snart tre

Mamma2001: Ho, det ser trevligt ut - har du beställt därifrån?

• mmonika77

www.ebay.com inga tullavgifter! Filip har blivit värsta märkeskillen från topp till tå för priser som H&M här... hellre Ralph Laurenkläder än H&M med deras dåliga kvalité.

• mmonika77

Glömde berätta att de även där har webbutiker.

• snart tre

Ja, på ebay finns massor av märkesbabykläder. Där är jag på G att shoppa!

• mmonika77

Snart tre-> Jag shoppar varje dag... det är beroendeframkallande

• Mamma2001

snart tre
    när har inte beställt där själv
    men kommer nog göra
    sååå fina babysaker .p

• cecilia79

Mamma2001:

Kan man verkligen handla från Sears? Har de så de skickar utomlands? Kan inte hitta nån information om det på hemsidan nämligen... =/

/c.

• snart tre

Nej, jag såg inte heller något om det på Sears? Någon som vet, som handlat därifrån allts?

Svar på tråden Handla babykläder från USA?