• Svar på tråden karlstad soffa från ikea?
  • Anna Paulita
    HelenS skrev 2008-01-05 00:42:38 följande:
    Är det den som tidigare hette karlanda?
    Nej
  • flowerLowa

har den inte, men är sugen.. sååå snygg.. har dock en hyfsat ny skinnsoffa så det blir ingen för min del...=)

hoppas du hittar rätt soffa, karlstad eller annan...

Ingen människa äger hela sanningen, bara en tolkning av den
  • Anna Paulita
    flowerLowa skrev 2008-01-05 00:47:12 följande:
    har den inte, men är sugen.. sååå snygg.. har dock en hyfsat ny skinnsoffa så det blir ingen för min del...=)hoppas du hittar rätt soffa, karlstad eller annan...
    Vi har en Ektorp nu, lite mer mjuka linjer och mer tyg.

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S69805845

men den börjar bli skruttig, och så har jag tröttnat på den. Har haft den i 6 år och det är väl så länge en IKEA soffa håller....
  • Ia Y

Vi har en 3 sits soffa med schäslong och är jättenöjda! Hade tidigare en ekeskog men fick reklamera den pga att kuddarna hela tiden kasade ner mm. Nu fungerar det mycket bättre. Vi valde en vit ännu en gång, men det är ju lätt att tvätta. Nackdelen är att klädseln som sitter på armstöden är jobbig att ta av för tvätt, då måste man dela soffan. Så därför försöker vi ha filtar över armstöden som är lättare att tvätta. Annars är vi supernöjda!

• Anna Paulita

Ia Y skrev 2008-01-05 11:35:11 följande:

Vi har en 3 sits soffa med schäslong och är jättenöjda! Hade tidigare en ekeskog men fick reklamera den pga att kuddarna hela tiden kasade ner mm. Nu fungerar det mycket bättre. Vi valde en vit ännu en gång, men det är ju lätt att tvätta. Nackdelen är att klädseln som sitter på armstöden är jobbig att ta av för tvätt, då måste man dela soffan. Så därför försöker vi ha filtar över armstöden som är lättare att tvätta. Annars är vi supernöjda!
    Okej, ja, det kanju vara lite meckigt...tycker IKEA borde sälja "armstöds skydd" till sina soffor. Det skulle underlätta sååå mycket då det ofta är där det blir smutsigt först.
Svar på tråden karlstad soffa från ikea?