• Cissi o Nattis

Bred höft och mage efter graviditeten?

Får man bredare höft och mage efter man fått barn?
    Nu menar jag inte bredare som i tjock utan platt mage men bred på sidorna, hur kommer det sig isåfall? flyttar sig skellettet när man är gravid? jag vet ju att magen blir stor, men det borde väl gå tillbaka när barnet är fött?
    Undrar om någon förstår vad jag menar?? det är som att området nedanför naveln har blivit längre och bredare men inte tjokare? 

Hur tränar man bort det om det går att träna bort??

• Svar på tråden Bred höft och mage efter graviditeten?
  • Lola Jämtland

Ja, många blir faktiskt bredare över höften o för många går det aldrig tillbaka.
    Det har väl med bäckenet att göra skulle jag tro...

//Här borde man skriva något intressant....
  • Cissi o Nattis

finns det ingen träning eller nåt som man kan göra åt det då?

• Mama2005

Det måste vara så att man blir bredare... Jag har i princip gått ner alla mina graviditetskilon, men jag kan INTE få på mig mina vanliga jeans. Det återstår ca 10 cm för att jag ska kunna knäppa knappen på mina jeans med låg midja som liksom sitter på höfterna.

Skulle också önska att det fanns något att göra åt saken...

• Lourdes73

Har märkt samma sak, graviditetskilona är borta men måste fortfarande köra med gummiband i gylfen på alla gamla jeans (otroligt sensuell syn om tröjan råkar åka upp), det känns som att kroppen har en helt annan form nuförtiden

• maritmedm

Det har ju att göra med att bäckenet luckras upp för att bebisen ska kunna komma ut och det är väl långtifrån alla gånger som det går tillbaka helt. Hur som haver går det inte träna bort, då får du isf ta en hyvel och hyvla av lite skelett Bara att acceptera och köpa nya brallor.

• tezz840

mina höfter har blivit 12 cm bredare.. =( Nu är det kanske lite fett också men mest ben.. Inte så roligt när jag hade väldigt breda höfter innan. Så numera ser man ut som en ladugårdsdörr.. =(

• sofiemalmö

Det är ju jättesnyggt med breda höfter tycker jag, väldigt kvinnligt...men det är jag det  tihi

Svar på tråden Bred höft och mage efter graviditeten?