• annica26

Tips mot klåda?

hej hopp på er kloka thailandsresenärer..!!
    Har ni några tips på vad man kan ta med sig från sverige som stillar denna klåda mot myggbett som vi råkat ut för..? ser ju ut som våra svenska myggbett fast större, och kliar så in i bombens!! Vi hade mygga med oss ner men på vissa ställen blev man biten ändå...vet någon om zylocain salva hjälper..?den som är receptfri på apoteket..kom med alla era tips nu!!

• Svar på tråden Tips mot klåda?
  • vänat

salubrin, sen om du har någon allregi medicin kan de still klådadna. Ättika funakr det också detta är vad jag kan kom på i nu läget lycka till!!

• annica26

vänat: vet du om det recetfria allergitabletterna kan hjälpa?
    är det inte salubrin som svider så hemskt? eller blandar jag ihop det med nåntinga nnat?

• Deia

Jag tycker att den receptfria kortisonsalvan (som finns på Apoteket) hjälper bättre än zylocain. Gärna i kombination med allergitabletter.

• Carla82

Som de andra säger...salubrin (stinker så in i norden), xylokainsalva och antihistamintabletter.

• Carla82

Antihistaminer är det som finns i allergitabletter...så någon av de receptfria som finns ex clarityn.

• SVejsan

Vi använde (som vuxna) en salva som fanns i de thailändska "apoteken" som hette Anthisan (!) vilken innehöll någon sorts antihistaminer...

Men annars så får du väl höra med apotekspersonalen i sverige...Alt med en läkare om ni är svårt överkänsliga...

Svar på tråden Tips mot klåda?