• Bianca78

Minifom droppar

Hej!

Min son som är 3 veckor har väldiga problem med magen. Jag har därför börjat med minifom droppar. Han har fått dem nu före varje aminng i snart 2 dygn men jag tycker inte att det har gjort så stor skillnad.

Är det någon som har erfarenhet av dessa droppar? Måste man hålla på längre för att de ska få effekt?

Tacksam för svar!

PS. Jag har även hört att SEMPER har kommit med något som man kan ge bebisar som har problem med magen, någon som provat dessa? DS.

• Svar på tråden Minifom droppar
  • ericas mamma

man kan öka dosen med minifom droppa, men bäst o fråga bvc först

Erica 060202 BF 080625
  • LSJS

Vi har gett våran dotter minifom i en och halv vecka och vi tycker det verkar hjälpa. Vi märkte skillnad direkt. Vi har även köpt sempers droppar men de har inte samma effekt utan de dropparna bygger upp bebisen tarmflora så den blir mindre känslig..Vi har bara gett henne det i två dagar så jag vet inte när och om man kommer märka någon skillnad. Enligt apoteket så kan man i alla fall hålla på med dessa droppar hur länge som helst för de är bara nyttiga för barnet.

Lycka till

• Camilla85

Jag gav min dotter både semper magdroppar och minifom. Höll på i ca 2 veckor med båda, men slutade med minfom igår för att hon blivit bättre. Det tog ett par dagar innan jag märkte att det gav resultat! =)

***Amber 071120***
  • pajas01

jag körde sempers magdroppar då dessa va bättre och lättare.. de tog en vecka innan dem gav resultat men såååå bra nu inget skrik längre utan en glad bebis..

• burret84

har använt semper droppar men slutade med dom för att dom inte gav ngt speciellt resultat(för oss) använde minifom samtidigt och har även fortsatt med det fast vi sluta med dom andra dropparna,men för att minifomet ska funka för oss så ger vi två fulla teskedar innan amning,vi började på tio droppar som man ska men har blivi tvugna att öka hela tiden,men nu funkar minifomet jätte bra men då med en betydligt större dos än vad det står att man ska ge! så testa att öka dosen.

• Bianca78

Tack för alla svar! Jag tror jag provar med att öka dosen...

Sempers droppar köper man dem på apoteket eller finns de i vanliga mataffärer?

• Reodora

Vi fick rådet att ökafrån 10 till 15 och sedan  till 20 droppar när det inte hände så mycke. På bvc sade de att det inte händer så mycke efter 20 droppar. Nu funkar det bra...

• Blomman76

Jag kör allt emellan 10-20 droppar fortfarande vid varje amning o min tös är 3 månader nu. Körde även Semper samtidigt o det var superbra. Har Semper som jag kan ta när det behövs. Var lite uthållig med både Minifomen o Sempern, det tar 1-2 veckor innan du ser resultat. Jag skulle ej klara mig utan Minifom än + Sempern heller vissa gånger, superbra medel o man vet att barnet tar ingen skada utan det hjälper det bara!! Lycka till!!!

Svar på tråden Minifom droppar