• Anonym

Kan man ta aloe vera i underlivet?

Jag har lite klåda och tror det är svamp. Vet att man kan dricka aloe vera mot detta, men jag har bara en aloe gel hemma. Är det ok att smörja in underlivet med det?

• Svar på tråden Kan man ta aloe vera i underlivet?
  • Anonym

Anonym skrev 2008-01-05 13:02:53 följande:

Jag har lite klåda och tror det är svamp. Vet att man kan dricka aloe vera mot detta, men jag har bara en aloe gel hemma. Är det ok att smörja in underlivet med det?
    Tror inte du ska testa det, vet fall där det blivit sämre med Aloe Vera i underlivet!!

Testa m youghurt eller gå till apoteket.
  • Anonym

Jaaa det kan du absolut! Har jag gjort flera gånger, det kommer sida. Men blir kanon, svampen försviner

• Anonym (Veronika)

Ja det tycker jag funkar!! Bra.

• viseversa

oooo det svider med gelen! Det är inte farligt men det kommer svida en del så jag skulle nog avråda till det!! ta olivolja det funkade på mig när jag hadde svamp innan jag han ta mig till apoteket!!

• Anonym

Ok provar kanske med yougurt då. Trodde inte aloe veran skulle svida :-O

• Anonym

funkar med salva mot fotsvamp som finns på apoteket. eller varför inte köpa en salva för klåda i underlivet???

• viseversa

jo gelen svider massor synd att du inte hadde aloevera propolis krämen för den kan man ha i underlivet utan problem!

Anonym skrev 2008-01-05 13:07:30 följande:
    Ok provar kanske med yougurt då. Trodde inte aloe veran skulle svida :-O
  • viseversa

varför inte köpa en salva mot underlivssvamp från början när det finns att köpa!?

Anonym skrev 2008-01-05 13:09:55 följande:
    funkar med salva mot fotsvamp som finns på apoteket. eller varför inte köpa en salva för klåda i underlivet???
  • Anonym (Veronika)

För mig har det ej svidigt!!

• Anonym

Det är mest för att jag är lat Bor en bit ifrån stan och orkar inte ta mig dit bara för en kräm om aloe vera eller yougort ändå skulle fungera

• viseversa

nej men det har det för mig!! Och har man svamp så är slemhinnorna irriterade redan och då svider det.Men det kan ju som sagt vara olika från person till person!!

Anonym (Veronika) skrev 2008-01-05 13:13:14 följande:

För mig har det ej svidigt!!
Svar på tråden Kan man ta aloe vera i underlivet?