• nanaa

hur få bort gamla fettfläckar från tapet?

hur får man bort dessa fettfläckar från tapeterna?

• Svar på tråden hur få bort gamla fettfläckar från tapet?
  • viseversa

lägg hushållspapper på fläcken och strykmed strykjärn på lägsta värme! Byt papper när du ser att det har "gått igenom"

• nanaa

är du säker på att detta funkar? hehe.. fastnar inte pappret på strykjärnet? vill inte köpa nytt för därför hehehehehe

viseversa skrev 2008-01-05 13:05:07 följande:
    lägg hushållspapper på fläcken och strykmed strykjärn på lägsta värme! Byt papper när du ser att det har "gått igenom"
  • pepsimax

Jag har hört att man ska stryka på ett kaffefilter.

• viseversa

men papper är ju inte svårt att få bort och jag läste att man skulle öra så på en sida på internat!! sen ska du ha på låg värme! Du kan ha kaffefilter också! bara det är något som suger upp det effektivt!!

• Nattskatta

Får jag lägga in en fråga här?

Har fått fläckar på tapeten efter en furubokhylla, tror det har blivit fläckar efter den då den varit behandlat med något, någon olja skulle jag tro.

Kan man göra samma sak?

• viseversa

varför inte testa vet jag! kanske funkat toppenbra!!

Nattskatta skrev 2008-01-05 13:08:33 följande:
    Får jag lägga in en fråga här?Har fått fläckar på tapeten efter en furubokhylla, tror det har blivit fläckar efter den då den varit behandlat med något, någon olja skulle jag tro.Kan man göra samma sak?
  • Nattskatta
    viseversa skrev 2008-01-05 13:09:19 följande:
    varför inte testa vet jag! kanske funkat toppenbra!!
    Det träliga är att vi för ett tag har tapetserat om, hyreslägenhet. Vet inte om jag vågar om det inte finns något bebrövat för just sådana fläckar. Vill ju inte att det ska bli värre.
  • viseversa

ja men pröva lite på ena kanten av fläcken då till att börja med!! Tror inte det kan bli så mycket värre!!

Nattskatta skrev 2008-01-05 13:14:58 följande:
    Det träliga är att vi för ett tag har tapetserat om, hyreslägenhet. Vet inte om jag vågar om det inte finns något bebrövat för just sådana fläckar. Vill ju inte att det ska bli värre.
Svar på tråden hur få bort gamla fettfläckar från tapet?