Göra slut med en person som har borderline
Hej
Har länge tänkt göra slut med en tjej som har borderline, detta då jag inte orkar med förhållandet längre. Det känns nedbrytande för oss båda tycker jag tom, och då hon själv inte kan eller vill ta steget har jag nu beslutat mig för att nån måste ta steget och separera.
Vi har inga barn eller nånting annat som binder oss till varandra.
Hur gör man slut på ett bra sätt, och så att det inte finns nån chans till fortsättning. Har försökt förut men blivit charmad tillbaka med löften om att förändring ska ske(och trott på det naiv som -jag- är). Har försökt göra det på fegt sätt för att inte det ska finnas nån konversation eller konfrontation, för ger jag lillfingret tar hon hela handen. Och där kan jag själv känna att mitt eget jag, och min egen vilja borde vara starkare att bara säga NEJ!. Men jag vill ju tro det bästa om henne, men har nu kommit till den insikten att -inget- -kommer- att eller att hon innerst inne inte vill eller kan ändras, och med det vill och kan jag inte längre vara tillsammans med henne då vi båda kommer gå under pga hennes problematik. Och hon kommer inte hjälpa mig då vi båda sitter i skiten.