• Amis

ont i äggstocken

Är gravid i v. 7 (6+2)och vaknade imorse med ont i vänster äggstock. Har inte haft ont där tidigare utan haft mest molvärk som har släppt nu. Hade en liten blödning (bruna flytningar) förra veckan men inget sedan dess.
    Är det vanligt att ha ont i äggstockarna så tidigt i gravidetet? Är det någon som har upplevt samma sak?

• Svar på tråden ont i äggstocken
  • Amis

puffar snälla är det ingen som vet?

• JuliMamma08

Jag hade lite småhugg i äggstockarna runt v.6-7 och en liten liten blödning så det är nog ingen fara,och nu är jag i v.12 och kan känna så fortfarande nån enstaka gång.Helt normalt.
    Men får du jätteont så ring BM.

Lycka till!!

• Amis

Tack för ditt svar Jag är så himla uppstressad över detta och orolig. Men du har lungnat ner mig :)

Fler erfarenheter?

• underbara3

Jag hade oxå ont i vänster äggstock vid min första graviditet. Gjorde då ett VUL men allt var bra o läkaren sa att det är helt normalt att kännna så till o från. Som sagt bara du inte får jätte ont så e det säkert ingen fara.
    Lycka till!

• cavat

Jag är också i v 7 och nu först börjar mitt "magont" släppa. Har haft värk i äggstockarna sedan dag ett, i bland så mkt att jag varit tvungen att ta en värktablett. Har dock både hört och läst att detta är helt normalt, det uppstår när allt börjar växa. Är du jätteorolig så ring barnmorskan, bättre det är att ständigt gå och vara orolig.

• Amis

Tack för era svar. Jag ska ringa gyn på måndag och boka tid för VUL. Är det inte konstigt att man har ont i äggstockarna? Jag menar de har ju spelat ut sin funktion när man väl lyckats bli gravid eller? Kan förstå att man har molvärk för livmodern håller på att växa men äggstockarna?

• Amis

Jag ringde till sjukvårdsrådgivningen och de sa att det är bäst att jag kommer in till gynakuten för en undersökning och vet ni va? JAG SÅG ETT TICKANDE HJÄRTA!!!!!!!! Jag är så lycklig, helt obeskrivligt.
    Läkaren hittade dock två vattencystor som hon trodde berodde på att jag har tagit pergotimekurer. Det är helt ofarligt och ska försvinna av sig själv.
    Oh, det är så skönt att veta och nu känner jag total avslappning. :)

• Symamman

grattis
    Vad underbart.
    Jag har också känt hugg i v äggstock
    Är nu i v.10 och har känt ganska mycket idag men jag antar att risken för utomkveds borde passerat.
    lycka till

• dahlström84

hoppar på denna tråd jag med.

har "samma" problem..ont i magen , (2:a gången) som det högg tag i min "högra äggstock" men det är kortvarigt. man blir ju orolig att det kan vara utomkvedshavandeskap. (när jag tänker efter så var jag lite öm (högra äggstock) i fredags (förra veckan) på träning, kunde inte ligga ¨på mage för att det var för obehagligt.
    har ju ringt sjukvårdsrådgivningen men fick bara råd att jag ska ringa igen om jag får ont igen. HUr länge har erat "hugg" varat i?

• Endag

Jag har ont i min ena äggstock , 5 dagar sen ÄL nu ... ett tecken på graviditet??
    Minns ej om jag hade så här i förra graviditeten...

♥ Stolt & Lycklig mamma till Eddie ♥
  • queenofhearts

Kanske lite väl sent att göra ett inlägg i denna tråden men jag har också stickningar i vänstra äggstocken...undrar också om det är tecken på graviditet..

Svar på tråden ont i äggstocken