• AnnaLind

Behöver lite inspiration till "plockmat" under en tjejkväll :)

Hej!
    I slutet av januari ska vi vara 13 st tjejer hemma hos mig och äta lite gott och sedan ha dildo party innan utgång på kvällen.
    Nu skulle jag vilja ha er hjälp till att komma på lite roliga annorlunda saker som kan falla 13 glada tjejer i smaken. Allt från olika sallader till kladdiga goda efterättsbakelser/kakor m.m...

Kör på allt vad ni har och leta fram era bästa recept!

Tack!

• Svar på tråden Behöver lite inspiration till "plockmat" under en tjejkväll :)
  • Nina1982

feta ost och salamisallad

sallad isberg
    gurka
    tomat
    paprika
    fetaost
    vitlökssalami

jättegod och smidig.

Denna kan jag äta hur ofta som helst till mat

• Linda1976

baconlindade dadlar (lätt! linda bacon runt urkärnade dadlar, in i ugnen 225 gr 20 min)
    ostar
    parmaskinka
    crostini med tapenade
    stekt halloumiost
    kycklingspett stekta i honung, soja, salt, peppar och sesamfrön
    coctailtomater i olika färger
    baguetteskivor med räkröra på (handskalade räkor, vispad grädde, majjo massor med dill, inget mer i - såååå gott!!!)

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • AnnaLind

Jättebra förslag bägge två! Om det är nån som har fler så är det välkommet

• Linda1976

Supergod och fräsch efterrätt!

Avocadomousse 4 pers (lätt att dubbla!)

4 avocado
    saft från 4 lime
    3 dl vispgrädde
    3 dl florsocker

Mixa avocadoköttet helt slätt och blanda med limesaft och socker.
    Vispa grädden ganska fast och vänd ner i avocadoröran tills den blir jämnt ljusgrön.
    Servera i martiniglas med mörk choklad, typ noblesse. Eller smält blockchoklad (mörk) och spritsa ut på bakplåtspapper och låt sen stelna.

MUMSMUMS!!!

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Yrslan

Var på ett för inte så länge sedan Då värdinnann inte hade så mycket pengar så sa jag att vi kunde ordna knytis. Så alla tog med sig ett paket kex och en ost samt vad de ville dricka sedan hade vi ostbricka med allas ostar och kex. Värdinnan hade bakat in brietårta i smördeg och lagt hjortronsylt på osten innan hon svepte in den i degen, super gott!!!

• AnnaLind

Underbara tips! Allt låter så gott! Det här kommer bli super!

Svar på tråden Behöver lite inspiration till "plockmat" under en tjejkväll :)