• Linnéa87

Porer på näsan!!

Jag har svarta porer på näsan och tycker det är skitäckligt! Har försökt få bort dem med många olika rengöringskrämer och den jag har nu funkar bäst (Neutrogena visibly clear blackhead eliminating). Men de försvinner inte helt! Jag vågar knappt visa mig bland folk, känns som alla stirrar på min äckliga näsa.
    Vad ska jag göra? Finns det någon mirakelkur mot det här eller något speciellt smink jag bör använda/undvika?
    TACK!

• Svar på tråden Porer på näsan!!
  • anneliesb

gör en ansiktsbehandling med portömmning!

• Linnéa87

hur gör man? det låter ont..

• anneliesb

Ont som satan, men fin blir man! :)
    De har speciell maskin de öppnar porerna med, inte som att trycka hemma direkt..

• Eva och Nadjas mamma

Köp porborttagarplåster på kicks. Jättebilligt och det ska funka.
    du sätter bara på ett plåster på näsan och har det i en kvart.

• LuMa

När jag har varit på ansiktisbehandling och portömning så har dom använt någon ångmaskin först för att öppna porerna och sen har dom klämt med fingrarna.
    Känns billigare att ställa sej ovanför varmt vatten hemma en stund och sen klämma själv..

• Linnéa87

jag ska ring direkt på måndag! hittade ett ställe som gör det här i den lilla byn jag bor i :P är det ofarligt om man är gravid förresten, vet du?

anneliesb skrev 2008-01-05 15:17:50 följande:
    Ont som satan, men fin blir man! :)De har speciell maskin de öppnar porerna med, inte som att trycka hemma direkt..
  • Linnéa87

men det gör ju sååå ont.. känns bättre om någon annan gör då :)

LuMa skrev 2008-01-05 15:20:48 följande:
    När jag har varit på ansiktisbehandling och portömning så har dom använt någon ångmaskin först för att öppna porerna och sen har dom klämt med fingrarna.Känns billigare att ställa sej ovanför varmt vatten hemma en stund och sen klämma själv..
  • Xavant

Vad jag har hört så kommer pormaskarna alltid tillbaks efter att man klämt dem, så man gör mest jobb i onödan...

• Linnéa87

ska pröva det också. men drar plåstret ut porerna då? har sett såna på tv och kollat på apoteket men inte hittat så jag trodde det var bluff :P

Eva och Nadjas mamma skrev 2008-01-05 15:18:32 följande:

Köp porborttagarplåster på kicks. Jättebilligt och det ska funka.du sätter bara på ett plåster på näsan och har det i en kvart.
  • Linnéa87

men de försvinner ju för ett litet tag så man får göra regelbundet kanske.

Xavant skrev 2008-01-05 15:22:54 följande:
    Vad jag har hört så kommer pormaskarna alltid tillbaks efter att man klämt dem, så man gör mest jobb i onödan...
  • Skylark

LuMa - precis så gjorde de på mig! Dyrt, ont och gick rödmosig därifrån... Men då svullnaden lagt sig blev det bra - fast de tyckte inte jag behövde behandlingen. Haha! Det var en födelsedagspresent! Men prova med ångbad hemma och - det bästa tycker jag personligen för huden - jogga! För mig funkar motion bäst för fräsch hy, kan säkert hjälpa dig med! Motion ökar blodcirkulationen och det för med sig massor med pos. effekter på hy o annat! Lycka till!

PS - Och du, tänkt aldrig 'min äckliga näsa' - det är garanterat ingen annan som tänker som du och lägg ditt fokus på det som är vackert hos dig istället. Och på helheten; man ska inte spana in sina detaljer (en näsa här eller en valk där;) utan, som sagt, se sig som en person; kropp o själ o allt i ett! Du är underbar! Glöm ej det! Tro på det och du strålar av det! :)

• Skylark

Oj, mitt mejl riktades visst till både LuMa (ang ansiktsbehanlding) och SEDAN TS ang utseende! Sorry för sammanblandningen! / Morrontrött o slutammad ny mamma! ;) Ha det gott!

• Eva och Nadjas mamma
    Linnéa87 skrev 2008-01-05 15:23:51 följande:
    ska pröva det också. men drar plåstret ut porerna då? har sett såna på tv och kollat på apoteket men inte hittat så jag trodde det var bluff :PEva och Nadjas mamma skrev 2008-01-05 15:18:32 följande:
    På Kicks kan du köpa dom och det är ingen bluff så testa det först.
  • Linnéa87

men det gör ju så ont att göra på sig själv, då låter jag hellre någn annan göra det! tack för de fina orden =)

Skylark skrev 2008-01-05 15:26:23 följande:
    LuMa - precis så gjorde de på mig! Dyrt, ont och gick rödmosig därifrån... Men då svullnaden lagt sig blev det bra - fast de tyckte inte jag behövde behandlingen. Haha! Det var en födelsedagspresent! Men prova med ångbad hemma och - det bästa tycker jag personligen för huden - jogga! För mig funkar motion bäst för fräsch hy, kan säkert hjälpa dig med! Motion ökar blodcirkulationen och det för med sig massor med pos. effekter på hy o annat! Lycka till! PS - Och du, tänkt aldrig 'min äckliga näsa' - det är garanterat ingen annan som tänker som du och lägg ditt fokus på det som är vackert hos dig istället. Och på helheten; man ska inte spana in sina detaljer (en näsa här eller en valk där;) utan, som sagt, se sig som en person; kropp o själ o allt i ett! Du är underbar! Glöm ej det! Tro på det och du strålar av det! :)
  • Linnéa87

ja, jag ska göra det! ska ringa och kolla hur de gör portömningen här först..

Eva och Nadjas mamma skrev 2008-01-05 15:27:55 följande:

På Kicks kan du köpa dom och det är ingen bluff så testa det först.
  • mrskensington

Angående portömning så blir resultatet bäst om man gör det hos en professionell hudterapeut och sedan är hemligheten att gå dit regelbundet. Var tredje månad är allra bäst, det är den tid det tar för huden att förnya sig helt. Efter att ha gått var tredje månad i 2-3 år så behöver jag knappt gå alls längre och jag får heller väldigt lite lite och små nya pormaskar, de syns knappt.

Har man stora problem är det mest effektivt att få det ordentligt gjort under en längre tid, använda produkter som passar din hudtyp och använda dem på rätt sätt. Det kan hudterapeuten hjälpa till med. I fråga om vilka produkter som är bra så är det bäst om man kan hitta en hudterapeut som inte säljer egna produkter utan kan rekommendera bra grejer av olika märken och prisklasser.

Svar på tråden Porer på näsan!!