• bebben Elias mamma

Vågar man lämna på bamseklubb t.ex.

Vi har tänkt på att resa till hotell med någon barnklubb, om vi i så fall vågar lämna barnen där. Det är ju så farlig miljö med alla poler och hav, och de som arbetar har kanske massa barn,om de skulle komma bort, om de som tar hand om dem är oerfarna etc. Hur tänker ni och från vilken ålder vågar ni lämna dem?

• Svar på tråden Vågar man lämna på bamseklubb t.ex.
  • Elli47

Barnen ska ha uppnått en viss ålder för att vara med i Bamseklubbar och liknande och jag antar att de som jobbar där har bra koll på barnen. Vi har dock inte varit på något sånt hotell så det har aldrig varit aktuellt för oss att lämna barnen. OM vi skulle bo på ett Bamse-hotell så skulle vi lämna barnen om de själv skulle vilja det. Våra barn är 5 resp 8 år.

• Edl

Efter att ha varit på Fritidsresors blue village anläggning Bahia Feliz skulle jag aldrig i hela mitt liv lämna mina barn i händerna på bakfulla brudar i tjugoårsåldern. Vi anmälde våra barn till en frukost med Bamse där föräldrarna var med. Klockan kvart i nio skulle spektaklet sätta igång och vid denna tid stod 50 förväntasfulla barn med föräldrar och inväntande Bamse och för att bli insläppta på restaurangen. DÅ kommer fem MYCKET trötta brudar degandes in med lite ballonger, frukostartiklar, etc. En halvtimma fick vi vänta ytterligare innan de var klara. Dom hälsade inte välkommna, sa inte ett ord till barnen och hämtade Bamse som trött gick omkring i tio minuter. Alla föräldrar som var där var otroligt irriterade på hela evenemanget.
    För övrigt förstår jag inte riktigt varför man ska åka på semester med sina barn och sen lämna in dom på ännu ett dagis. För vem gör man det, barnet eller föräldrarna? Är inte semestrar till för att umgås och göra roliga saker tillsammans?

• miss princess

min mamma lämnade min bror på bamseklubben en gång när vi skulle gå o shoppa. han hade sååå roligt o var jättearg dagen efter för att mamma inte anmält honom då också .

Alexander 070605
  • miss princess

vill tillägga att det var kanonfin personal...

Alexander 070605
  • Edl

Så klart finns det jättebra personal på många ställen. Jag som förälder vet dock inte ett skvatt om de människor som jag lämnar mina barn i händerna på. Hur har fritidsresor kollat upp de tjejer och killar som jobbar med barnen. Inom förskola och skola kollar man upp med brottsregistret. Jag är ganska säker på att de inte gör det samma. Jag är i alla fall inte beredd på att lämna mina barn till människor utan utbildning som jag inte känner för att jag ska få ligga och sola i fred.

• Tigerwoman

Tänk om vi levde i en sån trygg värld att alla människor som av olika skäl absolut INTE borde ha hand om barn fanns med i brottsregistret....

• Magic Star

jag valde att inte boka bamseklubb till min 4,5 åring nu när vi åker nästa vecka. Hon skulle säkert tycka att det är jätte kul, men dels åker vi på semester för att umgås annars kunde jag stannat hemma så hade hon kunnat vara på dagis.
    Sen skulle jag vara så orolig de där 2 timmarna om dagen så jag skulle inte kunna slappna av något. Men kanske när barnen blir äldre, tror att superkids eller vad det heter för äldre barn kan vara skoj.

• ploffsan

Men man vill väl koppla av lite också, även från sina barn (oj, nu svor jag väl i kyrkan). Eller tycker ni att det är avkopplande att ALLTID ha en tvååring som kastar mat och är färdig efter en kvart vid middagsbordet exempelvis? Visst reser man bort för att umgås, men avlastning är väl ändå bra ändå.Eller tycker alla att det är kul att umgås med sina barn hela tiden?

Varför denna oehörda misstänksamhet mot andra människor. Så folk som arbetar på Bamseklubben skule vara veritabla barnkidnappare?! Att de är bakfulla och trista är ju inte försvarbart, förstår att ni blev besvikna.

• bebben Elias mamma

Ja, mina barn är lediga 3 månader på somrarna så nog får vi tid för varandra iallafall. Jag är inte misstänksam mot människorna, mer brist på förtroende. Om de är oerfarna, barn behöver ju tillsyn varenda sekund, och just att miljön är farlig med alla pooler. Eller är det så att man ser dem om de nu skulle vara vid poolen, att de är inne i en lokal och man kan titta till dem?

• Linnea73

Detta har verkligen satt griller i huvet på mej....ska jag boka detta eller ej.....Var bestämt att vi skulle göra det inför vår resa som vi ska boka imorgon. Men sen läste jag här o blir så osäker...inte för att jag är rädd för att vår son ska försvinna eller så, men just att det är ju inte så trevligt om de som håller i det inte är ansvarstagande och "orkar" göra det man tror att de ska göra.....Vår son var med och tittade på hotellbilderna och när han såg Bamse jublade han ju och vill jättegärna vara med, och det är ju inte så att jag kommer ligga på hotellrummet o sova när han är där, så jag antar att jag kommer kunna se lite vart han är och vad dom gör?!

Är det ngn som vet om man kan boka det på plats annars? Vi ska vara två veckor, då kanske man kan kolla första veckan hur det verkar....

• hotten

nu har jag inte haft barnen på bamseklubb mer än en kväll då de kör clownens kalas eller dyl.
    men av de klubbar jag sett (tror det är 5 st olika) så skulle jag vara tryggare att lämna dem där än i ett svenskt dagis!!!
    de badar aldrig på bamseklubben å de är aldrig så nära poolen att någon skulle kunna trilla i, de är personal efter barnantal, de har bamse hus å inhägnad, de kan göra en liten utflykt på området men då väldigt få barn per fröken (typ 3 parn per vuxen)
    de är garanterat måna om sitt rykte å har direktiv att gå efter.

Nu vet jag inte hurvida de har utbildning men om man läser jobb annonserna så måste man ha barnskötarutbildning minst 1 årig, eller likvärdig..

• MSK

Jag har fem barn och reser väldigt mycket, minst två ggr per år. tre av mina barn har varit på Vings och Fritidsresors klubbar. Har bara positiv erfarenhet. Såå kul för barnen, vill mamma och pappa sola och bada i två veckor så tröttnar barnen garanterat, då är det kul med aktiviteter i skuggan på klubben. Skulle ngt av mina barn däremot inte vilja vara med skulle jag aldrig tjata, semester är semester, då skall alla ha det bäst;) Är man orolig eller bara nyfiken för sitt barn på klubben så kan man vara med och kika i smyg i bakgrunden. Det har jag gjort då min fyraåring är lite blyg och osäker. Åker själv till Egypten vecka nio/tio och skall då prova Superkids och Bamseklubben där. Lycka till!

• Lequisha

Skulle inte tveka att lämna sonen på bamseklubb.

Personalen har utbildning naturligtvis, och de får inte bada med barnen och dyl.

Gör de någon utflykt är det runt hotellområdet oftast. Finns det en mc donalds så går en resa i veckan dit.

Men man kan ju välja att inte låta barnen vara med på allt om man inte vill.

Att boka på plats går om det finns platser, vilket inte alls är säkert.

Detta med bakfulla brudar i bamseklubben som någon skrev stämmer inte riktigt.

När det är bamsefrukost ( ingår för övrigt inte i bamseklubben och är således gratis ) är entertainerfolket med, alltså de som sjunger och dansar. Där kan det mycket väl vara lite si och så med bakfyllan. Inget ont om entertainers, men de har inte samma krav på festandenivån. Men det är inte de som tar hand om era barn i bamseklubben.

Att ha barnen ¨på bamseklubb är ju inte bara för föräldrarna, utan även för barnen. Tänk när hela gänget kommer och letar igenom restaurangen efter skattkartan till skatten, och ditt barn inte får vara med utan bara titta på. Inte så kul kanske.

• Linnea73

Bokade vår resa idag och nu bokade jag iaf Bamseklubben. Håller med MSK, barnen ska ju få välja också när det är deras semester med. Så nu har jag bokat, eftersom han säger att han gärna vill nu när vi kollar på bilder o så, är det sen så att han inte vill när vi kommer dit (kan också vara lite blyg ibland), så behöver han absolut inte, och likaså om jag skulle tycka att det ser "skumt ut", då är det ju bara att ta honom därifrån.

• zeuss

Saken med Bamseklubben att vi skulle också vara med. SKulle aldrig för ett öre lämna honom hos någon jag inte känner. Vi har redan ångest när vi lämnar honom på dagis. Det är fördelen med VING att inte behöva boka barnklubben. Komma och gå som man vill.

Måste bara svara Ploffsan, Ja, vi har ALLTID roligt med vårt barn och det är ALLTID roligt att vara med honom. Det är väl meningen när man skaffar bar, ellerhur?
    Jag blir så förbannad när jag hör människor som har små barn att de dumpar de hit och dit för att de vill ha egen tid. Det är väl den nya modet antar jag så frågan är varför man skaffar barn. Tänk på att det finns massor med människor som har svårt att få barn. Precis som jag och min fru som går igenom många IVF behandlingar under så många år för att få barn. 
    Önskar många andra kunde göra som Magic star.

Ledsen att det kom på skiljevägar men jag var tvungen. 

• NextUp
    zeuss skrev 2013-06-12 19:04:34 följande:
    Saken med Bamseklubben att vi skulle också vara med. SKulle aldrig för ett öre lämna honom hos någon jag inte känner. Vi har redan ångest när vi lämnar honom på dagis. Det är fördelen med VING att inte behöva boka barnklubben. Komma och gå som man vill. Måste bara svara Ploffsan, Ja, vi har ALLTID roligt med vårt barn och det är ALLTID roligt att vara med honom. Det är väl meningen när man skaffar bar, ellerhur? Jag blir så förbannad när jag hör människor som har små barn att de dumpar de hit och dit för att de vill ha egen tid. Det är väl den nya modet antar jag så frågan är varför man skaffar barn. Tänk på att det finns massor med människor som har svårt att få barn. Precis som jag och min fru som går igenom många IVF behandlingar under så många år för att få barn.  Önskar många andra kunde göra som Magic star. Ledsen att det kom på skiljevägar men jag var tvungen. 

Tråden är mer än 7 år gammal!
Svar på tråden Vågar man lämna på bamseklubb t.ex.