Santorini Grekland!
Någon som har varit där? Önskar all info
Någon som har varit där? Önskar all info
Har personligen inte varit där eftersom jag har båtluffat och vid högsäsong/mellansäsong då det har varit mycket svårt att få tag i rum med vettiga rumspriser, förra året stötte jag och sambon på ett par som betalat 200 euro/natt! Vi betalade mellan 25-60 euro/natt på andra öar.
Men jag har hört att det ska vara underbart och romantiskt
Kolla gärna in kalimera.se den sidan har hjälpt mig mycket när jag har valt ut mina öar. Där kan du läsa om Santorini och ställa frågor i forumet.
Jag har vart där och det är helt underbart där!! En av de bästa semestrar jag haft!!
Härligt att höra. Det ser så fint ut på resebolagens hemsidor så man undrar ju om det verkligen stämmer. Vi är grymt sugna på att åka dit
har vart där.. Men då var vi där bara en dag..
För vi bode på kreta..
Det mysigt o romantiskt..
Mycke att fota..
Alla bilder som du ser stämmer till 100% tycker jag!!
Santorini är fantastiskt! Tyvärr så får man om man reser med charterbolagen sällan bo där det är som allra trevligast enligt min mening. Man hamnar nere vid stränderna och där är det ju som vilken ö som helst. Riktigt häftigt är Santorini uppe i Oia där alla hus är inhuggna i grottor och hela byn hänger på bergsväggen flera hundra meter över havet. Hade förmånen att få bo där ett par veckor och det var enormt!
vi var på Naxos i sep och då landar man på santorini och tar sedan båt över till naxos....det lilla jag såg var och verkar helt fantastisk...Men kanske inte så barnvänlig ö pga många backar osv..men för ett kärt par kanon säkert!
det vi hörde utav dom som åkte samma flyg som oss,var att det var dyrt att leva där..om vi betalade 3-4 euro för greksallad så betalade man 7-8 på santorini...
så man ska nog taq med den STORA börsen
Santorini är vackert, men på grund av det dyrt, ganska otrevligt och sönderturistat. Tycker jag. Jag har varit på en himla massa grekiska öar och Santorini är nog den jag gillar sämst. Det funkar en eller två dagar för sightseeing, sedan vill jag ut i övärlden, till de vackra stränderna och bort från de vräkiga amerikanska lyxkryssarna, de dyra juvelerarna och den allmänt trötta attityden hos lokalbefolkningen. Orterna vid havet är bara cement och charterhotell och svart lavasand. Inge roligt, tycker jag.
Aran skrev 2008-01-06 12:55:47 följande:
Samos, Karpathos har jag varit på i Grekland. Kan någon tipsa om mer bra öar? Jag vill inte åka till en ö där man får sitta på en buss i en timme uppe i bergen
*rädd* Till Karpathos åker jag aldrig igen kan jag säga, för färden till staden från flyplatsen var inte så värst trevlig. En stor buss på dessa smala vägar uppe i bergen HUA usch.
Själv tycker jag att Naoussa på Paros är toppen och återvänder dit gång på gång. Tyvärr så landar planet på Santorini och man måste ta den där bussen ner till hamnen, så gillar man inte det så går det bort.
Själv hade jag tänkt att testa Parga på fastlandet nästa gång.
PikkuEnkeli: Ja, alla tycker olika, och allt beror på vad man jämför med. Jag har inte varit på Rhodos eller på andra stora charterorter som t.ex. vissa ställen på Mallis, så mina erfarenheter är begränsade. Jag jämför Santorini med dess grannöar - Naxos t.ex - och där vinner Naxos hundra gånger om, alla kategorier, trots att turismen är väldigt synlig där också nu. Särskilt om man reser med barn - Naxos är en dröm för barnfamiljer!
Strandorterna på Santorini är uppbyggda enbart för charterturismen och planerade enligt principen vart tredje hus hotell, vart tredje hus restaurang. vart tredje hus souvenirbutik. Det i kombination med relativt dåliga stränder gör det ointressant i mina ögon. Det var det jag menade, inte storskaligheten - den hittar man inte på många ställen i Grekland. Tack och lov!