• Jisse

Göra egna slingor i redan slingat hår

Jag gjorde nyligen mörka/svarta folieslingor men tycker att dom blev lite för smala och svaga. Det ser mer ut som naturliga skiftningar i håret än som tydliga slingor. Jag vill gärna att det skall _synas_ att håret är slingat, gillar breda slingor med ganska mycket färg. Har inte möjlighet att gå tillbaka till frisören jag var hos och gå till en annan frisör för att göra nya slingor blir ganska dyrt eftersom jag nyligen redan betalt för att göra slingor. Därför tänkte jag att man kanske kunde göra egna. Tror ni att det funkar att köpa svart hårfärg i affären och "fylla i" dom gamla smala slingorna? Den färgen man köper i affären är ju egentligen till för att färga hela håret men det borde väl inte spela någon roll eller...? Och tror ni det är svårt att få till det utan att kladda ner resten av håret?
    Min ursprungliga hårfärg är mörkblond

• Svar på tråden Göra egna slingor i redan slingat hår
  • polly79

Skydda det övriga håret med att "paketera" de färgade slingorna i folie. Nej, det spelar ingen roll om du använder färg som är till för hela håret..

• Jisse

oki, tack...
    Hoppas inte heller att det sliter för mycket på håret att ha färg i när jag så nyligen gjort slingor...

Svar på tråden Göra egna slingor i redan slingat hår