• Anonym (ledsen)

våldtog han mig eller får jag skylla mig själv?

jag var 18 år och jätte berusad. Hade festat med mina vänner i en främmande stad. Det var marknad/festival/nöjesfält och vi hade suttit uppe på en backe hela kvällen och druckit och pratat med massa folk.
    Hur som helst så tappade jag bort min närmsta vän och gick iväg och letade efter henne, när jag sen kom tillbaka så hittade jag inte någon av de andra heller. Det var ju massor med folk där och det hade blivit mörkt. Jag hade inte någon mobiltelefon men det hade min vän.

Efter ett tag gick jag ner till hamnen där det fanns massa krogbåtar och så satt jag där och bara lät tiden gå. Visste inte vad jag skulle göra, kände mig jätte full och trött.
    Då kommer det fram en "jätte trevlig" man i 30-års åldern och börjar prata. Han frågar varför jag sitter där och jag berättar att jag tappat bort mina vänner och att jag nog snart ska gå tillbaka och titta igen om jag kan hitta de. Han föreslår då att vi skulle kunna gå hem till honom för han bor bara några kvater bort, så kunde jag låna telefonen och så kunde vi ju ha lite sex.
    Jag börjar skratta och tror att han skämtar om det där med sex. Jag var vid den tidpunkten oskuld och kände mig helt vilsen inför ämnet, även om jag visst hade tänkt och fantiserat om det massor med gånger.
    Observera att jag förtfarande var väldigt full. Hade jag varit nykter så hade jag blängt på honom och snabbt gått därifrån. Men nu tänkte jag... eller jag vet inte vad jag tänkte... men jag ville gärna bli omhändertagen av en sån vänlig charmör, om det så innefattade att vi skulle ha sex. Dessutom tog jag väl inte det på så stort allvar, jag tänkte mest på att jag kunde låna hans telefon och ringa min vän och sen gå tillbaka till henne.
    Hur som helst så följde jag med honom hem. Jag var så pass full att han fick stödja mig för att jag skulle gå rakt. När vi kommer hem till hans lägenhet så säger han,-"du kan klä av dig och lägga dig på sängen!" sen gick han in på toa.
    Jag har inget minne av vad jag tänkte eller så, men eftersom jag är en "väluppfostrad flicka" som alltid lydit min pappa och andra män, så funderade jag inte i det läget vad jag själv ville utan gjorde bara som han sagt. Jag vet att jag tänkte att vi måste ha kondom! för det måste man, det vet man ju.
    Så när han efter en stund kom ut från toaletten naken och med värsta ståndet, så var det det enda jag kunde förmå mig att säga.-"Vi måste ha kondom!"
    Han letade lite i några byrålådor och sen sa han att han inte hittade någon. Det var så längesen han hade haft sex sa han. -"Men jag ska inte komma i dig, så du behöver inte vara orolig!"
    Jaha, tänkte jag, för mig var ju kondom mest ett skydd mot hiv eller andra sjukdommar. Jag hade inte ens tänkt i de banorna att jag kunde bli gravid.
    Hur som helst. Då började ju jag tycka att det kändes obehagligt eftersom han fullkommligt körde över min önskan och sen bara kom emot mig.
    Jag kände att vi då redan hade passerat en gräns där det var för sent att backa. Han visste vad han ville och vad som skulle genomföras.
    Han gick direkt på och la sig över mig och försökte föra in den, men det var ju stört omöjligt. Jag var ju inte ett dugg upphetsad, rädd och dessutom oskuld. Men han tryckte och tryckte, jag sa att -"det går nog inte för jag är oskuld".
    han svarade-"va!? du skämtar?"
    jag tänkte, "men hallå det var ju inte jag som ville hamna här". Jag skämdes och kände mig dum. Svarade,-" men det gör inget, vi kan ju försöka".
    Han typ vände över mig på mage och försökte få in den bakifrån, men det gjorde jätte ont och jag försökte åla mig loss, då försökte han köra in den analt istället men då blev jag jätte rädd och lyckades vända mig om. Han la sig då återigen över mig och pressade på och stötte så hårt han kunde.
    (Det är där jag har ett svagt minne av han säger nåt om att vi ska skita i det, men jag är inte alls säker om han sa så, eller om det är nåt jag har bestämt mig för i efterhand för att få mer kontroll över det som hänt och slippa känna mig våldtagen. Jag svarar iaf. inget utan jag tänker att han redan borde fatta att jag helst av allt önskar det)
    Jag låg helt passiv och knep igen ögonen. Han kör på igen och tillslut lyckades han tränga in. Det gjorde så fruktansvärt ont att jag trodde jag skulle svimma. Jag blundade hela tiden men kände hur tårar rann ner för kinderna. Han höll på ett bra tag och jag typ kopplade bort hela omvärlden som om jag inte var där. Det gjorde så ont, så ont. Jag önskade att det skulle gå över fort. Att det skulle bli klart snart så jag kunde få gå.
    Då slutar han plötsligt och säger-"nu ska du suga". jag känner att jag dör hellre men jag vågar inte säga emot honom. Han lägger sig redo och jag känner att jag inte har något val. Jag är så chockad och ledsen, men jag gråter nog inte längre. Jag gör som han ber mig och jag tänker inte ens på att det är en främmande mans penis jag har i  munnen. Jag bekymrar mig mer över att jag nog får mitt eget sekret och blod i min mun och tänker att det är äckligt. Men återigen tänker jag att "det är nog snart över, tar det verkligen så här lång tid att "ha sex"". Efter en stund lägger han sina händer om mitt huvud och håller fast mig medan han juckar eller drar mitt huvud upp och ner. Jag klämmer hela tiden mina läppar mot tänderna så det gör ont, men jag försöker göra allt för att inte tänderna ska röra mot honom. Sen minns jag faktiskt inte hur det gick till när han fick utlösning, han sa att jag fick gå och spotta om jag ville. Men jag vet inte om jag fick nåt i munnen eller vad som hände.
    Han sa bara kort-"Gå och duscha av dig nu!"
    Jag gick in på toaletten, kommer inte ens ihåg om jag stängde efter mig. Jag duschade iaf. underlivet noga och tvättade och sköljde munnen. Sen torkade jag mig på en handuk som blev alldeles fläckig av blod. Det rann längs mina ben och jag tänkte bara på hur hemska hans lakan på sängen måste se ut.
    Jag klädde på mig (troligtvis hade han lagt mina kläder utanför, för jag minns inte att jag tog de med mig, eller gick och hämtade de). Jag lade massa papper i trosorna för jag hade ingen binda i väskan.
    Sen sa han att jag kunde ringa min vän om jag ville. Det gjorde jag. Sen följde han med mig ner till hamnen där vi möttes och sen bara gick han utan ett ord.
    Det var först då jag fattade vad jag varit med om. Att han fatiktist inte alls varit snäll mot mig.
    Jag hade liksom känslan i mig att han skulle ta hand om mig nu efter allt hemskt jag varit med om.
    HAHAHA.... jag var så totalt värdelös där jag stod och vilset tittade mig okring efter någon jag kände igen. Jag var inte lika berusad längre men jag hade åtminstone inte uppfattat alls vilken väg vi hade gått. Jag skulle aldrig ha hittat tillbaka till hans lägenhet.

Ja, så gick det till. Blev jag våldtagen? Eller kan man kalla det bara utnyttjad? eller tycker ni att jag får skylla mig själv som inte sa ifrån mer, eller hur ska jag se på det som hände?
    Det är många år sen nu, men jag mår fortfarande väldigt dåligt av det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 18:56:34:
    Jag ska tillägga att jag upplevde honom som väldigt dominant och bestämd. Som att det inte hade spelat någon roll om jag hade sagt nej. Jag var då snarare rädd att han skulle bli våldsam och verkligen våldta mig. Och när han höll fast mitt huvud på slutet så var han faktiskt våldsam och jag hade inte en chans att dra undan huvudet.
    Jag tyckte att jag hela tiden visade tydligt med mitt kroppsspråk att jag inte ville mer, genom att ligga passiv och blunda hårt samtidigt som jag grät. Efter att han sagt att han inte hittade någon kondom så hade jag helst bara sprungit därifrån. Men jag kunde inte. Dels för att jag var för full och dels för att han hade övertaget över situationen. Det skulle vara som att jag hade lurat honom och jag kände att det var inte läge att sätta sig emot hans önskemål.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-09 02:09:29:
    Jag klistar in detta som jag skrivit i tråden, för att förtydliga lite hur han var till sättet.

han körde över min önskan om kondom som om jag var luft. Han sa bara att det inte behövdes för han skulle inte komma i mig, sen kom han bordust fram till mig och la sig över. Särade på mina ben, eftersom jag låg med de ihop. Han började köra på och stöta hårt utan att bry sig ett dugg om hur jag tog det.
    Jag tänkte nog att det skulle vara till min fördel att säga att jag var oskuld, så det var säkert därför jag sa det. Så att han skulle lägga ner allt. Men istället blev han irriterad och sa typ "Va!? du skämtar?" med att tonläge som ifrågasatte hur jävla blåst jag var egenligen. Han skrek ju inte men han lät märkbart irriterad. Som att jag verkligen hade sabbat allt. han gjorde ingen antydan på att kliva av mig och jag skämdes och var rädd att han skulle göra mig illa eftersom han verkade så arg, så jag sa då att vi kunde försöka ändå, eller det går kanske ändå, (kommer inte ihåg exakta ordvalen). Han svänger då runt mig på mage och tar tag om höfterna så jag står på knä, med ansiktet ner mot sängen. Han kör på och försöker få in den bakifrån. Jag försöker vrida mig, typ åla ur hans grepp eftersom han håller fast mig runt höfterna. Han är märkbart irriterad hela tiden. Typ ger ifrån sig ljud så jag fattar att han inte är nöjd. Jag minns inte att han svor eller sa nåt ord, men typ suckar eller Årrr. Som att jag är hopplöst jobbig. Sen försöker han ju då föra in den analt, men då lyckas jag skjuta bak benen så jag hamnar på mage och så vänder jag mig om. Han var i det läget fast besluten att genomföra det han höll på med. Han var hetsig och hårdhänt. Han gick på direkt utan att ens stanna upp för ett ögonblick och kolla hur det var med mig.Han tog isär mina ben igen och la sig över mig och började rätt våldsamt stöta på så mycket han kunde. Han var förbannad på mina ben som hela tiden gled ner så han fick ta tag i ett i taget och typ skjuta upp de flera gånger, så att jag skulle sära mer eller vad man ska säga.
    Jag vet att jag tänkte: "Det här händer inte!" men jag kunde inte förmå mig att be honom sluta. Jag hade liksom inte den rättigheten gentemot honom. Till slut tränger han ju in iaf. och sen håller han på en bra stund. Smärtan är så överväldigande till att börja med att jag nog är nära att svimma, känns som att jag pendlar mellan vaket och sovande tillstånd. Jag är där men ändå inte. Ligger helt passiv med ansiktet vridet mot väggen och blundar. Han säger inget i detta skedet vad jag minns, utan kör bara på. Till slut slutar han men säger då genast till mig att jag ska suga. Han säger det på ett bestämt och kallt sätt. Han ger inte mig nån valmöjlighet. Så jag lyder. Jag försöker väl göra vad som förväntas av mig men han lägger en hand bakom mitt huvud nästan från start. Han hjälper liksom till. Sen tar han tag med båda händerna och håller fast mig. Har ett grepp om håret tror jag, så juckar han och flyttar mitt huvud precis så fort och hårt som han önskar. Han säger typ "Åhh vad bar du är! detta har du gjort många gånger förr!" Jag kan inte göra annat än att härda ut. Jag klämmer mina läppar gång på gång så det gör ont och jag har svårt att andas. Men till slut så går det väl för honom. Jag uppfattade inte det men han sa att jag fick spotta. Sen sa han lika bestämt som innan, att jag skulle gå och duscha av mig.

ja jag vet inte. men jag kände mig tvingad även om han inte hotade mig med ord eller slag. Han var våldsam i sin behandling och hade ett förnedrande tonläge mot mig.

Och eftersom jag redan hade försökt komma undan genom att åla mig loss ur hans grepp och att jag inte särade på benen frivilligt, så ansåg jag att han omöjligt kunnat missa att jag inte ville. Så varför tigga och be honom också att sluta, det hade kanske bara triggat honom ännu mer eller så hade han gett mig en örfil för att hålla käften. Det var så det verkade. Som att han hela tiden var på gränsen att dra till mig, eftersom han var så irriterad på mig.

• Svar på tråden våldtog han mig eller får jag skylla mig själv?
  • Anonym

Jag vet knappt vad jag ska säga..jag lider med dig, och du MÅSTE skaffa någon att prata med. Detta kommer att ligga i ditt undermedvetna och gnaga och kanorsaka mer problem för dig.....Snälla, be någon om hjälp!!

• malibos

Ja jag vet inte, det var en hemsk händelse men jag skulle nog spontant säga utnyttja, inte våldtagen. Jag menar, hur skulle han kunna vetat att du inte ville? Jag menar absolut inte att du får skylla dig själv, det måste varit hemskt att förlora oskulden på det här sättet, men han sa som det var, bad dig klä av dig etc och du gjorde det. Jag tycker inte det är en våldtäkt. Hade du sagt nej kanske han hade slutat, om inte-då hade vi kunnat fundera på våldtäkt.

Styrkekramar!

• Anonym

....hälften ramlade bort...förlåt...........

Det är klart att inget av detta är ditt fel, en anmälan kan nog göras, men den kommer ju inte långt, MEN det kan kännas bättre för dig och ta e´dig ett steg på vägen till ett bättre mående.....
    Du behöver prata igenom det för att få rätsida på det..
    Önskar dig all lycka i världen och kramar mé!

• Anonym (svin)

vet inte heller vad jag ska säga men tycker som i första inlägget att du bör ta kontakt med någon att prata med, en psykolog eller kurator så att du får bearbeta din hemska upplevelse och dina känslor omkring detta.
    Kram och lycka till

• lokisse

utnytjad blev du men om kan kalla det valdtäckt vet jag inte.
    det är ju inte nagon skön historia och jag tror nog att du skulle ma bra av att prata med nagon om det.
    Samtidigt är det nog gansak fa första ganger som var riktigt mysiga och sköna. Det kanske var därför som det kändes sa valdsamt. du blev ju inte fast halld mot din vilja.

• Anonym (t)

Du sa ju inte nej. Det måste man ju göra för att den andre ska förstå att man inte vill. Säger du vi kan ju försöka så trodde han väl att ni kunde det. Jag vill uppmana alla att verkligen säga nej tydligt!
    Sedan tycker jag att det är mycket illa att utnyttja en ung full tjej som kommit bort från sina kompisar. För utnyttjade, det tycker jag han gjorde.

• Anonym (Arg!!)

Vilket svin!! Han gav dig ORDER om att klä av dig o gå o lägga dig på sängen, han försökte tränga in i dig analt utan att fråga dig, han bad dig bryskt att gå o duscha, ja, han var ett verkligt svin. Du sa dessutom att du var oskuld, ändå gör han så där!! I tingsrätten så skulle det nog bli ett utnyttjande för där tänker de lite si o så. Men i mina ögon är det fan i mig våldtäckt. Han frågade inte en enda gång om det var ok, eller hur du ville ha det. Han bara körde på o tog för sig helt egoistiskt, dessutom var du så full så du raglade. Han borde få sig en omgång! Jag fattar inte att det finns män som gör så här. Tycker så synd om dig, att det här skulle bli din första gång, o jag hoppas verkligen du ber om hjälp så du kommer över det som hänt. Sex ska vara något fint två människor emellan!

• Anonym

Kanske blev du utnyttjad. MEN ett nej är alltid ett nej och det sa du inte. Sen att han är ett kräk ändå är en annan sak.

• Lady Dahmer

ledsen att du hade denna upplevelse, men nej... det var inte våldtäkt. du sa inte ifrån utan t.o.m uppmuntrade akten med det du sa och gjorde. (föreslog kondom, klädde av dig, SA att "vi kan väl försöka ändå?" osv) hur fan ska han veta att du inte ville ha sex? han var väl ingen tankeläsare. nej, anmäl inte.

• Anonym

Jag tycker inte du vart våldtagen, du kunde ha sagt ifrån mer. & du borde ju veta att man aldrig följer med en främmande karl hem.

Svar på tråden våldtog han mig eller får jag skylla mig själv?