tandhygienist lön?
känner några som jobbar som tandhygienist och alla har olika lön?
vad är vanligt?
nån som vet?
känner några som jobbar som tandhygienist och alla har olika lön?
vad är vanligt?
nån som vet?
Att referera till statistik från 2003 avseende 2002 är väl ändå inte relevant nu...
Jag har precis avslutat ett vikariat som tandhygienist, hade 19300kr de sista månaderna. Ingångslönen var 19000kr. Men det landstinget är ett av dem som betalar sämst vad jag vet.
De som jobbat ca 8-10 år där har kring 22000kr. Där jag jobbade var det i princip ingen skillnad mellan min och de lika nyanställda tandsköterskornas löner, vilket var ganska surt.
Hade jag varit nyutbildad nu så hade jag inte accepterat en ingångslön under 20000kr, särskilt inte om man ska ansvara för den uppsökande tandvården också. Det gjorde jag och det är ganska mycket jobb.
tack epic,
jag har nu fått en tjänst på 24 timmar och lön på strax över 21 000, och jag var överlycklig tills jag träffade 2-3 av mina gammlaklasskamrater som undrade om det var lön för dessa 24 timmar???
jag har ju 1,5 års erfarenhet som thy, och ca 3 år som tandsköterska, var 2,5 år arbetslös,i samband med mammaledigheter, och är så glad över mitt jobb, som jag skulle ta för minsta lönen men, men...
mina kompisar har 5 års erfarenhet och jag tror att det är viss skillnar....
Jag har också ca 1,5års erfarenhet och jag hade varit extremt nöjd med 21000kr. Kanske pga att jag är van vid lönenivån i ett landsting som betalar väldigt dåligt. Men 21000kr kan inte vara så dåligt tycker jag, och 24 timmar/vecka låter verkligen lagom!
Usch...vi förtjänar verkligen bättre lön! Jag har nu 21,400 och har jobbat sedan aug-05. Nu jobbar jag inom FTV men har vänner som arbetar privat som tjänar betydligt mer.
blev klar thy 2002 och har skaffat barn under tiden och inte jobbat så länge, mina vänner som jobbat hela tiden har 22-22700 men så är det i malmö kanske...
När jag var brevbärare i Köpenhamn tjänade jag 24 000 i månaden.
Sätter sakerna i perspektiv.
Försökte bara hjälpa till med det lilla jag fann. Hur hjälpte du till i tråden?