• SuperSuf

Hur ofta får man dricka samarin?

Det står ju att man får ta max 4 påsar per dag, men spelar det någon roll hur lång tid det går emellan påsarna?

• Svar på tråden Hur ofta får man dricka samarin?
  • Pippilångstrump

Får du verkligen dricka det när du är gravid?
    Tror inte att det är så bra faktiskt, för det innehåller massa salter och annan skit, är beroende framkallande (om jag har rätt information).

• Pyret05

Det står på påsarna att de inte är skadliga vid graviditet och amning och det är 4/dygn som gäller sedan spelar inte tiden mellan någon roll (har jag fattat det som).

• SuperSuf

Jo det står både på förpackningen och på samarins hemsida att det är okej att dricka under graviditeten.

Okej, eftersom jag alltid har halsbränna på kvällarna och samarinen hjälper ungefär en timme, så blir det kanske 2 påsar på ett par timmar.

• emmapemma4

Min BM sa att det var bättre att ta typ Novalucol. Jag tyckte att det hjälpte bra med Samarin men just pga salter och sånt så ska man helst inte använda det. Tycker att det är konstigt att det står att det är OK vid graviditet.

• BimBulle

Jag har varit "beroende" av Samarin!! Magen vänjer sig till slut o man mår dåligt, får magkatarrkänslor osv om man inte tar Samarin efter långt bruk. Dessutom så neutraliserar den vilket gjorde att jag fick återkommande urininfektioner. Det ska vara sur miljö i urinblåsan, inte neutral... Så nån gång ibland är ok om man känner att man behöver men akta för att dricka för många under längre tid!

• Gizze

N ska INTE ta saammarin under graviditeten eftersom salterna binder vattnet i kroppen!!! Gjorde det under min förra graviditet och det bidrog till min havandeskapsförgiftning. Blev nästan utskälld när de fick se att jag drack samarin... Dena gång har jag blivit rekommenderad Link eller Novalukol i stället eftersom de inte innehåller salterna, och hjälper inte det så kan man prova Gaviscon.

Svar på tråden Hur ofta får man dricka samarin?