• Anonym (frekvens)

Jättehög puls och stressad

Fy vilken jävla kväll detta är.
    I ca 2-3 timmar nu har jag gått omkring med en skyhög puls. Ja, ca 135-140 och det vill verkligen inte lägga sig.

Jag vet att jag har problematik med ångest och stress och idag har varit en sådan dag då jag mått väldigt dåligt. Kroppen kan helt enkelt inte slappna av. Jag har försökt allt som står i min makt.
    Andningsövningar, avslappningsövningar, se på tv, sitta med datorn, ut och gå... ja jag har provat precis allting.

Jag är inte speciellt orolig att det ska vara något fysiskt fel då jag är uppkollad med diverse tester på hjärtat.
    Jag är nästan 100 på att det är psykiskt för jag mår ganska bra i kroppen, om man bortser från att jag är spänd och sådär som man blir av stress och hög puls.

Vad ska man göra egentligen? Är det någon som kanske känner igen sig? Det skulle vara mycket behagligare att få en rejäl panikattack på 30 minuter och sedan var det bra. Detta är extremt påfrestande och det påverkar ju så pulsen inte vill gå ner heller:(
    Urk... brukar inte hålla i sig såhär jäkla länge annars.

• Svar på tråden Jättehög puls och stressad
  • Anonym (j)

Sökt professionell hjälp än?

• Anonym (frekvens)

ja, jag har haft problemen i över 10 år.
    jag mår generellt väldigt bra nu för tiden, men får bakslag då och då... som idag :(

• Snorkis

Du skulle behöva något lugnande... som ex Stesolid eller liknande när du får sådana bakslag..

Prata med din läkare på vårdcentralen!

• Anonym (frekvens)

Jo, jag hade det förr. Det hjälpte ju väldigt bra.
    Om jag får panikattacker så brukar jag kunna hantera det, men detta är ju bara aaaaaaaasjobbigt. Kul att ha puls som en löpare när man ligger i ett mörkt rum och slappnar av... suck.

Självklart börjar man bli orolig att det är någonting annat också och då blir det ju inte bättre... dock borde jag må betydligt sämre om det var nått annat, inte bara stressad.

jag ska iaf ligga här å läsa på FL nu ett bra tag utan att ta pulsen på mig :)

• tulipanrosen

Nu är det ju sent men jag skulle nog stuckit ut och sprungit? Jag var väldigt stressad före jag skulle gifta mig för några år sedan och minns en dag att jag stack ut och sprang och det tog typ 20 min innan jag lugnat mitt inre och kunde tänka på vad jag gjorde - var jag satte fötterna, vad jag såg.
    Eller träna, armhävningar och situps, benböj och höga hopp
    så du blir riktigt andfådd.
    Och därefter dusch och ligg på golvet och se i taket.
    Eller lägg dig på golvet där du är.
    Titta i taket och se vad du ser. Se vad som finns på väggarna i rummet. Var där du är.
    Jag mådde piss, var lite på gränsen förut. Såg allt som vingligt runt mig och det var otäkt.
    Men jag får alltid bort stress genom fysik aktivitet.

• Anonym (frekvens)

Ja du har så rätt!
    Motion och bli riktigt andfådd är verkligen toppen. Just nu är jag ganska oförmögen till att göra det dock p.g.a jag har skadat ryggen:S

Jag ser allt som vingligt runt mig också, precis som du skriver:(
    Börjar även få spänningshuvudvärk nu som kronan på verket.

Ska nog släcka ner om en liten stund och bara ligga och andas.

Svar på tråden Jättehög puls och stressad