Epilepsi hos 3½ månaders bebis
Hejsan, tänkte att kanske det finns någon i min sits.
I torsdags var jag på IKEA med min syster, en kompis , min son (5 år) syrrans son (7 år) och min lilla Freja på 3½ månad. Vi hade roligt, alla var glada o pigga. Klädde på oss och skulle ut o ta bussen till en annan affär. Klockan var då 14:30 ca. Då började dottern i vagnen bete sig skumt, det kom lite skum ur munnen o hon såg panikslagen ut. Min syster ryckte upp min dotter ur vagnen o skrek på vår kompis att ringa ambulansen. Min dotter var som i en "sprätt båge", bara ögonvitorna syntes, o det kom som skum ur munnen på henne. Hon kunde i stort sätt inte andas. Detta höll på 1½ min, som kändes som bra mycket längre tid. Under denna tiden vart min dotter vit, sedan svagt blå, först vid pannan o ner mot ögonen o sedan händerna.
Jag var övertygad om att hon skulle dö! Var det jävligaste jag varit med om!
Ambulansen kom o vi åkte till sjukhuset. Fick träffa läkare o sedan stanna kvar på sjukhuset. Dottern sov i stort sätt hela eftermiddagen o kvällen till midnatt sedan.
Hon har haft som ryckningar i kroppen när hon var "färsk", sedan mindre sådana här "anfall" då det har kommit som bubblor ur munnen på henne o hon kippat efter andan o varit stel i kroppen. BVC sa dock att detta var normalt för bebisar. Jag trodde på det min idiot!
Träffade en Neurolog på fredagen, som sa att detta är någon form av epilepsi. Dottern är nu satt på Tegretol 2 gånger per dag.
En utredning ska göras!
Jag är totalt omtumlad, rädd o i ngt slags chocktillstånd!
Är det någon som sitter i min sist? Som kan lugna mig? Som kan berätta hur det var o är för er?
Har en kompis vars dotter har EP, men inte samma sort verkar det som.
/ ledsen mamma