• Anonym (17)

V.17 och tror att mitt barn dött!

Jag är orolig för att mitt barn har dött. Det är en känsla jag har. Känner inga rörelser alls. Magen känns bara tom. Vilka känningar får man? Måste man börja blöda? Får man ont i magen? Har UL om tre veckor man klarar inte att vänta så länge. Kan man höra hjärtljud så här pass tidigt?

• Svar på tråden V.17 och tror att mitt barn dött!
  • Yrslan

Ring sjukhuset där du bor så du får komma in och lyssna på hjärtljuden..

• 2007 Mamma

Håller med ovan, då slipper du gå och oroa dig. Eller så ringer du mvc imorgon direkt.

• PecklinG

Jag tycker att du ska t akontakt med din Bm och se vad hon säger!! Det är säkert ingen fara men det är bättre att du gör det än att behöva gå runt och vara orolig!!

• hildaledsen

Ring förlossning, BMM och/eller någon gyn-mottagning för att få komma och göra ett UL!! Det är alltid bäst att veta!!

Man behöver inte ha känningar, blödningar eller annat om barnet i magen dör. Hjärtljud kan avlyssnas med doppler i vecka 17, ja!

Jag hoppas allt är bra med ditt barn, med ta din känsla och din intuition på allvar och kolla. Om inte annat för att bekräfta att allt är okej!!!!

LYCKA TILL!!!!

Med Längtansbarnet Ellioth i famnen och Änglabarnet, för alltid i minne
  • Anonym

Jag fick lyssna på hjärtljud i vecka 16 och det tog lite tid för BM att hitta ljudet men det gick utmärkt. Hade också samma känsla då. Jag kände inte heller sparkar förrän i vecka 21. Men allt har gått bra för mig.

• Hjartesjalen

Ja, ring o hor, du kan ju aka in akut for att fa det gjort snabbt, sa slipper du oroa dig i onodan.

Hoppas allt gar bra!

• ashera

Det är inte alls ovanligt att inte känna rörelser i v 17! Så det är nog ingen fara alls. Man kan höra hjärtljuden i v 17 så ring din bm och be att få komma och lyssna eftersom du är så orolig.

• Anonym

Jag är i precis samma situation som dig, är i v 17 med andra barnet och jag tror inte att bebisen lever! Har UL om lite drygt en vecka så jag känner mig så tramsig om jag skulle ringa BM då jag inte har några som helst tecken på missfall.

Jag hoppas att det bara är inbillning för oss två!

• Anonym (17)
    Anonym skrev 2008-01-06 10:13:28 följande:
    Jag är i precis samma situation som dig, är i v 17 med andra barnet och jag tror inte att bebisen lever! Har UL om lite drygt en vecka så jag känner mig så tramsig om jag skulle ringa BM då jag inte har några som helst tecken på missfall.Jag hoppas att det bara är inbillning för oss två!
    Det är andra barnet för mej oxå. Tack för ALLAS svar, ska kontakta mvc imorrn. Jag hoppas på inbillning!
  • Anonym (Blomman)

Jag inhandlade en doppler som har stillat min oro något enormt. Den har räddat mitt liv kan jag säga!

Har ma och mf i bagaget och skulle inte överleft den första tiden utan dopplern. Värt varenda öre! (Nu i v 28)

Nu har du kommit ganska långt i.o.fs. Jag lyssnade på hjärtljuden här hemma från v 11.
    Inte för ofta men kanske en gång i veckan.

Kontakta mvc imorn. Det kommer att gå bra ska du se. Om någon vecka kommer du att känna bebisens rörelser och då är man ju inte lika orolig längre!

Lycka till

Svar på tråden V.17 och tror att mitt barn dött!