• Mini liten

    Du från Iggesund, eller i närheten , t.ex Hudiksvall!

    Jag och min sambo har bestämt oss att det är dags för att köpa hus, nu när vi har en liten på väg. Det känns ganska uteslutet att göra detta i Uppsala där vi bor nu, då det är föööööööööör dyrt.

    Min syster bor i Hudiksvall, och min sambos släkt bor i Söderhamn. Vi vill inte bo I söderhamn, men heller inte så långt upp som Hudik. Nu har vi hittat ett jätte fint hus i Iggesund, men får bara höra dåliga saker om detta område. Tex att det är väldigt mycket kriminalitet där. Det luktar jätte illa för det ligger ett pappersbruk där. Iggesund är ett områda dit andra kommuner skickar dom "hopplösa" som dom själva inte vill ta hand om.

    Är dessa saker sanna?
    Är Iggesund ett sånt hemskt område?
    Ska vi ens fundera på att köpa hus där?

    Att det luktar illa känns som att vi inte bryr oss om. Visst, d kanske inte är så trevligt, men d är ju något man vänjer sig vid.


    *längtar efter dig*
  • Svar på tråden Du från Iggesund, eller i närheten , t.ex Hudiksvall!
  • 000Kristina

    Bara nyfiken ifall ni beslutade er för Iggesund, då för snart tio år sedan?

    Jag vet knappt hur jag hamnat på denna tråd, då jag började mitt nattliga telefonäventyr med att söka recept.

    Såg att här fattades svar.

    Iggesund är ett fint litet samhälle. Visst finns här lite busar, men det är väl billigare lägenhetshyror och närheten till Hudik som lockar.

    Överlag är det bara fina människor, en fabrik att vara stolt över och ett fungerande föreningsliv.

    Hoppas era år varit bra och att barnet växt upp i trygg miljö.

    Vänliga hälsningar en skiftjobbare som blivit uttråkad.

Svar på tråden Du från Iggesund, eller i närheten , t.ex Hudiksvall!