• Neubert

Kiss i sängen....

Hej!

Nu ahr min 3,5åring äntligen bestämt sig för att sluta med blöja helt... Det var kanske 2 veckor sedan och vi har fått byta lakan var enda natt sen dess...

Vi har väckt honom för att få honom att kissa på sen kvällen men han är så trött att det oftast inte fungerar.. Det verkar inte som om han märker det på natten när det händer för han sover för djupt. Vi har varit sparsamma med dricka på kvällen osv.. men inget har hjälpt.

Hur har det gått för er och har ni några tips om hur man ska gå till väga? 2 veckor kanske inte är så lång tid men har ingen aning hur länge det kommer att fortgå..

Tack på förhand!

• Svar på tråden Kiss i sängen....
  • Emla03

Precis som du säger så är två veckor inte så lång tid...
    Vi tar upp vår dotter varje natt ( eller precis när vi lägger oss om vi lägger oss sent) och sätter henne på toaletten. Hon sover hela tiden, men förstår på något sätt ändå att hon ska kissa. Så efter en stund så kommer det i alla fall i toaletten.
    Sen så bär vi tillbaka henne i sängen och hon fortsätter att sova. Om vi inte gör det någon kväll så är det oftast blött i sängen på morgonen... Fast vi är noga med att betona att det inte gör något för man måste ju få träna.
    Så var envisa och försök med nattkissning, det är mitt bästa tips. Lycka till vad än ni hittar på!

• Upptagen

Vi började med blöjfritt på natten i förrgår. Första natten var hon torr, men inatt kissade hon i sängen...
    För att underlätta lite för mig själv så lägger jag fram rena och torra lakan, handduk och trosor redan kvällen innan, ifall att. Får se hur det går...

• Powder

Vi har sån't där "plast" i sängen så det inte går igenom på madrassen.

• Kina79

Vi har två lager med plastad frotté och lakan. Vid olyckor är det bara att tvätta av tjejen, rycka bort det översta lagret lakan+frotté och sen sova vidare.

• Kajsa3

Vår kille slutade med nattblöja när han blev 3 i maj. Lite olyckor händer fortfarande. Men nu är det nog en månad sen sist. Har blöjan varit torr på natten innan ni slutade? Annars tycker jag att ni kan säga att han får ha blöjan ett tag till så att den är torr när han vaknar. Det är ju inget roligt för honom heller att "misslyckas". Så har vi gjort iaf och vi har inte tagit upp för nattkiss mer än om han somnat i bilen på väg hem på kvällen och inte hunnit kissa ordentligt.

• Upptagen
    Kina79 skrev 2008-01-06 11:22:55 följande:
    Vi har två lager med plastad frotté och lakan. Vid olyckor är det bara att tvätta av tjejen, rycka bort det översta lagret lakan+frotté och sen sova vidare.
    Smart med två lager! Vi har bara ett lager, och då får det bli handdukar under sen om det råkar bli blött i sängen.
Svar på tråden Kiss i sängen....