• LillaMandarin

Eftervärkar när ni ammar, hur länge?

Hur länge efter förlossningen så hade ni eftervärkar när ni ammade. Vet ju att det ska vara så i och med att livmodern drar ihop sig...men det hade ju vart skönt att slippa de varje gång man ska amma.

• Svar på tråden Eftervärkar när ni ammar, hur länge?
  • xenaa

jag hade de drygt 1 v ungefär...

♥Leo 07-06-22♥
  • summer06

Knappt 1 vecka! D räckte gott! För fy va hemskt d va!

(¯`°?.¸ ღ ♥ Adrian 2oo6o614 ♥ Alvia 2oo711o6 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Susanna86

Jag hade eftervärkar som var väldigt kraftiga första veckan, sen har de avtagit och nu efter 3 veckor känner jag inga alls. Men de va riktigt jobbiga ibörjan, var tvungen att få smärtstillande mot det när jag låg på BB.

• kär lek

För mig kände jag av det i ca 2 veckor, från och till. På BB sa de att det är värre för varje barn man får. Jag fick mitt tredje för 3 månader sedan. Fick rådet att ta ibumetin var 6.e timme.

• timmieochkenzie

jag hade inga eftervärkningar när ja amande

• pernillad

Fruktansvärt de första dagarna men det avtog så sakteliga. Men ca 2 v totalt. Tog alvedon som väl funkade sådär.

• Maria med 3

Med 4:n så var första veckan riktigt jobbigt för att sen under vecka 2 avta och helt försvinna.

• Yenna
    MammaMandiz skrev 2008-01-06 13:26:56 följande:
    Kände bara av lite på BB men sen inget mer.
    Samma här
  • kidA

med 2an hade jag i 3 veckor. med 3an i 1 vecka.

med ettan inga alls. men det är inte så vanligt har jag hört.

kolla in: kboys.se / agge.se
  • Kärnan

jag kände i 2-3 veckor... men inte varje gång och ibland gjorde det mer ont i bland mindre.

• Ankissen

Med Elliot hade jag grymma eftervärkar på BB, men jag minns inte att jag hade några alls när jag väl kom hem, så kanske fyra dagar kanske?

• Kattflickan

Jag kände av eftervärkar 1-2 dygn efter förlossningen.

• hejlis

Med 1:a ingan alls, med 2:a drygt 1dygn. Så jag klarade mig nog ganska bra tror jag...

Svar på tråden Eftervärkar när ni ammar, hur länge?