• Anonym

Hur tidigt kan graviditetsillamående börja egentligen?

OM jag nu skulle vara gravid så är det väldigt tidigt. Jag hade hyperemesis gravidarum (extremt illamående) under min förra graviditet och insåg att jag var gravid när jag mycket tidigt i graviditeten finns springa och kräkas.
    Nu undrar jag alltså - hur tidigt kan egentligen gravillamående börja? Inte direkt väl? Hur tidigt började det för er?

• Svar på tråden Hur tidigt kan graviditetsillamående börja egentligen?
  • Nyfiken gul

gravidhormon börjar kroppen producera så fort ägget fäst i livmodern.. dvs 7-10 dagar efter ägglossning..

O så fort kan man alltså känna av diverse symtom.... som illamående, yrsel, kissnödighet osv osv...

själv började jag må illa nånstans i vecka 6 även om det då ännu var ganska lite o diffust..

Nu är jag i vecka 14 o  mår fortfarande illa o ganska ordentligt...

• Dahliaer

Även jag hade hyperemesis förra grav. och jag började kräkas i v.3+ innan jag hade testat +. Sen fortsatte illamåendet hela grav.ut

Första grav mådde jag illa v6-v14 ungefär, men sen inget mer alls

• Anonym

Tack för svar!
    För mig handlar det om kanske 12 dagar efter det första möjliga befruktningstillfället men jag tror inte att hade ÄL då, (lite oregelbunden menscykel), så egentligen är det nog inte sannolikt. Antagligen beror illamåendet på något annat. Det har hållit på i cirka tre-fyra dagar och blir bättre när jag äter något. Så fort magen är tom kommer det tillbaka. Det känns onekligen bekant men kanske inte fysiskt möjligt.
    Jag känner mig svullen och öm i livmodern också...hmmm. Ja ja, det lär ju visa sig .

• Dahliaer

Ja, snart vet du oavsett och hoppas du slipper elakt illamående nästa gång

• klyftpotatis

Jag började kräkas typ en vecka innan jag gått över tiden och sen fortsatte jag med det typ 30-40 ggr per dag..... Var inlagd länge och provade det mesta, men inte hjälpte det....

Svar på tråden Hur tidigt kan graviditetsillamående börja egentligen?